course aims in Estonian
(1) arendada üliõpilastes ruumilist kujutlusvõimet ruumilistest objektidest tasapinnaliste projektsioonide tuletamise kaudu
(2) õpetada standardseid kujutamisvõtteid masinaehituslike ja ehituslike jooniste koostamiseks ja lugemiseks
(3) tutvustada nõudeid tehniliste jooniste vormistamiseks
(4) õpetada praktiliste ülesannete kaudu masinaehituslike detailide ja erinevate ehituskonstruktsioonide jooniste koostamist
(5) CAD tarkvara kasutamise praktiliste oskuste omandamine kolmemõõtmeliste jooniste koostamiseks
course aims in English
(1) to develop students’ spatial awareness and the ability to represent objects by plane projections
(2) to give theoretical knowledge and practical training required for making and reading construction and machine-building drawings
(3) to introduce requirements for technical drawings
(4) to teach making drawings of machine parts and various construction structures through fulfilling practical tasks
(5) to give practical knowledge of making three-dimensional drawings with CAD
learning outcomes in the course in Est.
Üliõpilane, läbinud nimetatud kursuse:
(1) tunneb standardseid kujutamisvõtteid masinaehituslikel ja ehituslikel joonistel
(2) oskab kasutada erialaseid teatmeteoseid ja õppekirjandust
(3) on omandanud algteadmised erialaste jooniste koostamiseks
(4) koostab ja redigeerib CAD tarkvaraga loodud kolmemõõtmelisi jooniseid
learning outcomes in the course in Eng.
The student, who has completed the course:
(1) uses standard methods to represent images of machine-building and construction drawings
(2) is able to use reference materials and textbooks
(3) has acquired elementary knowledge required for making drawings for specific purposes
(4) create and edit three-dimensional drawings created by CAD software
brief description of the course in Estonian
Vaated, lõiked, ristlõiked. Jooniste mõõtmestamine. Keermete kujutamine ja tähistamine. Poltliited. Eskiisimise nõuded. Koostejoonise vormistamine. Ehitusjoonise vormistusnõuded. Metallkonstruktsioonid. Profiilteraste liigid, nende positsioneerimine. Erinevate keevisõmbluste tähistamine metallkonstruktsiooni joonisel. Needitud metallkonstruktsioonid. Neetide tüübid ja nende tähistus joonisel. Puitkonstruktsiooni joonis. Metallist ühenduselementide leppeline kujutamine ja positsioneerimine. Tükitabelite vormistamine. Armeeritud betoonkonstruktsioonid
brief description of the course in English
Images: views, cuts, cross-sections. Marking of drawings. Images and symbols for screws. Requirements for sketching. Assembly drawings. Construction drawings. Metal structures. Types of section steel. Symbols for welded joints. Riveted metal structures. Types of rivets and their symbols. Design drawing of a reinforced concrete beam. Specification of a reinforcement. Drawing of a wooden construction. Fixed representation and positioning of metal joining parts. Specification. Reinforced Concrete Structures
type of assessment in Estonian
Eristav hindamine
type of assessment in English
Grading
independent study in Estonian
Koduste graafiliste ülesannete lahendamine vihikus; koduste graafiliste tööde lahendamine ja väljatrükk formaatidel A4, A3 ja A2; kordamisküsimustele vastamine.
independent study in English
Doing home assignments in workbook; doing and plotting graphical home assignments on formats A4, A3 ja A2; answering revision questions.
study literature
J. Riives, A. Teaste, R. Mägi. Tehniline joon is. Tallinn, „Valgus”, 1996
Tehnilise joonestamise põhimõisted. TTÜ, 2000 – 40 lk
V. Hartšuk, R. Mägi, L. Neidre, J. Rohusaar. Ehituskonstruktori käsiraamat I. Tallinn, 2002
V. Jaanisto, T. Masso, V. Otsmaa, I. Talvik. Ehituskonstruktori käsiraamat II. Tallinn, 2002
K. Loorits, T. Peipman, O. Pukk, V. Voltri. Ehituskonstruktori käsiraamat III. Tallinn, 2003
L. Novitšihina. Tehnitšeskoe tšertšenie. Minsk, 2004
N. Briling. Tšertšenie. Moskva, 1989
Leo Türn. AutoCAD-käsiraamat. Kirjastus Ehitame. Tallinn 2007. 608 lk
Leo Türn, Rein Mägi, Heino Möldre. Ülesannete kogu. Tallinn 2000. 25 lk
study forms and load
daytime study: weekly hours
4.0
session-based study work load (in a semester):