course aims in Estonian
(1) arendada ruumikujutlusvõimet ja graafilise modelleerimise oskust
(2) anda teoreetilised ja praktilised baasteadmised jooniste valmistamiseks ja lugemiseks
(3) arendada objekti geomeetriliste vormide tundmaõppimisega mõtlemisoskust
(4) õpetada kasutama erialaseid normdokumente ja teatmeteoseid
course aims in English
(1) to develop the ability of conception of space and graphic modelling skills
(2) to give theoretical and practical knowledge of making and reading drawings
(3) to develop the ability of thinking by geometrical forms of objects
(4) to teach using normative documents and reference books
learning outcomes in the course in Est.
Üliõpilane, läbinud nimetatud kursuse, teab ja oskab:
(1) kujutava geomeetria alaseid mõisteid ning nende rakendusi
(2) kasutada loogilist ja analüütilist mõtlemist ning süsteemset
(3) lahendada lihtsamaid ruumigeomeetrilisi ülesandeid kujutiste/jooniste abil
(4) vormistada ja lugeda jooniseid, tuletada ruumiobjektidest tasapinnalisi kujutisi;
(5) kasutada erialaseid teatmeteoseid ja õppekirjandust;
(6) analüüsida ja modelleerida tehismaailmas ja looduses esinevaid ruumilis- mahulisi vorme;
(7) väljenduda täpselt, lühidalt ja argumenteeritult nii kirjalikult kui
suuliselt kasutades insenerigraafika mõisteid
learning outcomes in the course in Eng.
Having passed the course, the student can do and knows how to:
(1) explain and apply descriptive geometry notions
(2) use logical, analytical thinking and systematic solutions
(3) derive simpler plane images of spatial objects and solve spatial geometrical problems with the help of images/drawings
(4) format and read drawings
(5) use professional reference books and learning materials
(6) analyse and model special volume forms existing in artificial and natural environment
(7) express ideas precisely, laconically and argumentatively using notions of engineering graphics both orally and in writing
brief description of the course in Estonian
Kujutava geomeetria sisu ja eesmärk. Projekteerimine, projektsioonide liigid. Monge`i meetod. Punkti, sirge ja tasapinna käsitlus Monge`i meetodil. Sirge jälgpunktid, tasandi jälgsirged ja kaldenurgad. Tasandite lõikumine ja paralleelsus. Sirgjoone ja tasandi lõikumine. Tasandi ja tahuka lõikumine. Pöördpinnad. Pöördpindade tasandilised lõiked. Pinnalaotused
brief description of the course in English
The subject and purpose of descriptive geometry. Projection, classification of projections. The Method of Monge. Treatment of a point,a straight line and a plane by the Method of Monge. Traces of line, traces of plane, inclination angles. Parallel and intersecting planes. Intersection of line and plane.Intersection of plane and polyhedron.Intersection of surfaces of revolution. Flat section of surfaces of revolution Development of kinematic surfaces
type of assessment in Estonian
Eristav hindamine
type of assessment in English
Grading
independent study in Estonian
Koduste graafiliste ülesannete lahendamine vihikus; koduste graafiliste tööde lahendamine formaadil A3; kordamisküsimustele vastamine.
independent study in English
Doing home assignments in workbook; doing graphical home assignments on format A3; answering revision questions.
study literature
Rünk, O., Paluver, N., Talvik, A. Kujutav geomeetria – Tln., Valgus, 1986 – 276lk;või selle raamatu varasemad väljaanded aastatest 1961, 1969 ja 1977 (autorid O. Rünk ja N. Paluver)
Kujutav geomeetria. Abimaterjal loengute kuulamiseks. Koostanud Kogermann, E. – Tln., TTÜ, 1998 – 37 lk
Colin H.Simmons, Dennis E.Maguire. Manual of Engineering Drawing. Brutterworth. Heiemann, 2002
R.C.Pare, E.G.Pare, I.L.Hill, O.Loving. Desgriptive Geometry – Prentice Hall, 1996 – p. 455
B.F.Tarassov Natšertatelnaja geometria – Izd. Lan – 2001
study forms and load
daytime study: weekly hours
2.0
session-based study work load (in a semester):