course aims in Estonian
A (Kultuurifilosoofia osa)
- luua võimalused kultuurifilosoofia põhimõistete ja teooriate tundmaõppimiseks;
- luua eeldused kultuurifilosoofia võtmetekstide iseseisvaks tundmaõppimiseks;
- luua eeldused erinevate kultuurinähtuste iseseisvaks analüüsi- ja mõtestamisvõime kujunemiseks.
B (Tehiskeskkonna eetika osa) Anda ülevaade arhitekti ja arhitektuuri kui tehiskeskkonda mõtestava, loova ja korraldava valdkonna asendist ja rollist ühiskonnas. Läbi eetilise prisma ja omavaheliste suhete analüüsi esitada järgmisi küsimusi ja vastata neile: kas uus aeg on toonud sellesse muutusi? Milline on arhitekti õiguste/kohustuste kataloog? Kas tsunftikeskne mõtlemine on kooskõlas vaba ühiskonna põhimõtetega? Kes peaks hindama arhitekti/inseneri tegevust/arhitektuurset teost? Kas arhitekti/inseneri ametijuhend peaks olema millegi poolest eriline (nt võrreldes õpetaja, ajakirjaniku, arsti või advokaadiga)? Millisel määral võib arhitekt sekkuda inimese harjumuslikku käitumisse ja elukorraldusse ja seda muuta?
course aims in English
A (Philosophy of Culture)
- to familiarize students with the main concepts and theories of philosophy of culture;
- to encourage student's skills in reading and analysing texts of philosophy of culture;
- to encourage student's ability to analyse cultural phenomena and to raise critical questions.
B (Ethics in Built Environment) To provide an overview of the architect's and architecture's role and position in the society, as they are creators and organizers of the built environment. To pose and answer the following questions through ethical prism and the analysis of their relationship: if the new time has brought changes to it? What is the architect's/engineer rights/ obligations catalogue? Is the community-centric thinking in line with the principles of a free society? Who should evaluate the activities of the architect/ an architectural work? Should architect's job description be special in some aspects (e.g. compared to teacher, journalist, doctor or lawyer)? In what degree may architect intervene in people´s habitual behaviour and organisation of life and change it?
learning outcomes in the course in Est.
A Pärast kursuse läbimist üliõpilane:
- orienteerub põhilistes kultuurifilosoofia mõistetes ja suundumustes;
- suudab põhilisi mõisteid ja suundumusi seostada spetsiifiliste kultuurinähtustega ning neid kultuurinähtusi analüüsida;
- suudab iseseisvalt lugeda kultuurifilosoofia tekste ja mõtestada nende tähendust ja tähtsust.
B Aine läbinud tudeng oskab:
- defineerida kõiki erinevaid rolle ja suhteid, mida arhitekt/insener peab ühiskonnas täitma;
- orienteeruda teemaga seotud seadustes ja õigusaktides sh autoriõiguste seadus;
- argumenteerida ja esitada veenvalt oma ideid, vaateid ja projekte;
- koostada teemaplaneeringute lähteülesandeid ja kavandeid;
- orienteeruda erinevates eetikakoodeksites ja koostada endale eetikakoodeksi jms.
learning outcomes in the course in Eng.
A After passing the exam, the student:
- is familiar with the main concepts and movements of philosophy of culture;
- is able to use this knowledge in order to analyse specific cultural phenomena;
- is able to analyse texts and assess their meaning and importance.
B After this course student should be able to:
- define all the different roles and relations which architect/engineer must perform in the society;
- to orient in the legislation and regulations of the topic, including the law of copyright;
- to defend and present convincingly own ideas, opinions and designs
- draw up draft projects for plannings,
- to orient in different codes of ethics and draw up one´s own code of ethics, etc.
brief description of the course in Estonian
A Kultuurifilosoofia uurib ja analüüsib käsitlusi kultuurist, selle ajaloost ja põhikomponentidest (teadus, filosoofia, religioon, kujutav kunst, muusika, arhitektuur jne), kultuurilise ja esteetilise kogemuse eripärast ning selle kogemuse muutumistest ajas. Samuti uurib ta kultuuri seoseid poliitika ja teiste ühiskonnaelu vormidega, püüdes määratleda nende ühisosa.
Kultuurifilosoofia kursus püüab mõtestada kultuuri mõiste sisu ja tähendust kaasaegse maailma kontekstis, pakkudes selleks vajalikke teoreetilisi pidepunkte ja kontseptuaalseid vahendeid.
Kultuurifilosoofia kursus kombineerib loenguid ja seminare. Oluline koht on kultuurifilosoofia tekstidel, mida loetakse iseseisvalt koduse tööna ning arutakse koos seminarides. Loengute ülesandeks on luua kontekst nende tekstide mõistmiseks ning esitada põhimõistestik ning tutvustada põhilisi kultuurifilosoofilisi lähenemisi ja teooriaid.
B Käsitletakse järgmiseid teemasid:
eetilise relativismi kriitika
ühiskonna ülesehitus ja suhted läbi tegija/tarbija/kritiseerija prisma
ühiskond ja selle võimutasandid
korruptsiooni mõiste, ilmnemine ja eneseõigustus
autoriõigusega seonduvad küsimused
erinevate loome- ja erialaliitude eetikakoodeksid jms. Tehiskeskkonna eetika kursus kombineerib loenguid ja seminare, kus esitletakse ja käsitletakse iseseisvalt kodus tehtud teemakohaseid töid.
brief description of the course in English
A Philosophy of culture examines and analyses approaches to culture, cultural history and its main components (science, philosophy, religion, visual arts, music, architecture etc), as well as to determine the specificity of cultural and aesthetic experience and its changing character. It also tries to relate culture to politics and other forms of social life and determine their common ground.
The course of philosophy of culture tries to understand the content and meaning of the concept 'culture' today, offering a range of theoretical and conceptual instruments for the study.
The course of philosophy of culture combines conferences and seminars.
Reading materials are compulsory and should be studied independently and are discussed together in the classroom.
Conferences serve the purpose of introducing the main approaches and theories of philosophy of culture. They are also intended to facilitate the understanding of texts and make available the toolbox of basic concepts.
B Following topics are covered:
- the critique of ethical relativism
- the structure and relations of society through the prism of maker/ consumer/ critic
- society and its levels of power
- the idea, occuring and self-defence of corruption
- issues related to copyright
- codes of ethics of different creative and professional associations, etc. The course of ethics in built environment combines conferences and seminars, where students present and analyse independently made homework.
type of assessment in Estonian
Kirjalik eksam/test+kodutööd+osalus seminarides
Hinnatakse eraldi:
-kodutööde kvaliteeti
-aktiivsust ja asjatundlikkust seminarides
-teadmisi loengus esitatud või kohustuslikus kirjanduses sisalduvatest mõistetest ja teooriatest
Eksamile pääsemise eelduseks on kohustusliku kirjanduse lugemine, kodutööde/loovtööde tegemine ja õigeaegne esitamine ning aktiivne osalus seminarides ja aruteludes.
type of assessment in English
Written exam/test+homework+participation in seminars
Are assessed separately:
-quality of homeworks
-participation and expertise in seminars
-knowledge of concepts and theories introduced in lectures or found in compulsory reading
Prerequisites for the exam: reading the compulsory literature prior to seminars, doing homework/creative work (completed and uploaded/presented in time), active participation in seminars/discussions.
independent study in Estonian
Täpsustatakse kursuse alguses.
independent study in English
Concretized in the beginning of Course
study literature
William M.Taylor and Michael P.Levine Prospects for an ethics of architecture
Täiendatakse kursuse alguses.
study forms and load
daytime study: weekly hours
4.0
session-based study work load (in a semester):