course aims in Estonian
Kursuse eesmärk on anda ettekujutus üldplaneeringute koostamise põhimõtetest, enamlevinud teooriatest ja sidusainetest. Tutvustada linnaarengu mõtestamise viise linnas toimuvate mitmekihiliste protsesside analüüsimiseks, anda teadmisi seostest erinevatel väljadel tegutsevate linnaelu kogemusi kujundavate profesionaalsete ja elanike gruppide vahel ning institutsionaalsete strateegiate ja globaalselt toimuvate protsesside vahel. Koostatav üldplaneering tuleneb eelnevast põhjalikust linnaehituslikust analüüsist. Üldplaneering käsitleb nii keskkonna ruumilisi arengusuundi, sotsiaalseid ja demograafilisi protsesse kui ka insener-tehnilisi lahendusi. Kursuse eesmärk on teadvustada ülplaneeringute koostamise ja kehtestamise kord vastavalt planeerimistegevust reguleerivatele õigusaktidele.
course aims in English
The aim of the course is to provide an understanding about the principles of the preparation of masterplans, the most common theories and related substances, to introduce conceptualisations of multilayered urban processes and their analysis, to provide and create knowledge on the urban experience shaped in the interrelationships between citizens and professional groups as well as institutional strategies and global processes.
Master plan compiles from previous in-depth analysis of urban construction. Master plan deals with both the environment and spatial trends, demographic processes, as well as engineering and technical solutions. The aim of the course is to raise awareness in master-plan preparation and reparation in accordance with the procedure of planning legislation.
learning outcomes in the course in Est.
Üliõpilane on omandanud esmased teadmised linnaruumi planeerimise põhialustest, tutvunud planeerimise projekti koostamiseks vajalikke EV kehtivate seaduste ning määrustega ning linnaruumi planeerimisprojekti ülesandega. Üliõpilane on omandanud esmased teadmised Eesti ja rahvusvaheliste linnaruumi planeerimise seisukohtade ning suundumiste kohta keskkonnasäästliku linnaruumi kavandamisel; omab esmast ülevaadet kaasaegsetest, keskkonnasäästlikest linnaruumi kujundamise teemalistest uuringutest ja teostatud projektidest; on omandanud esmased oskused teostada linnaehituslikke uurimistöid, mis eelnevad planeerimisprojetide koostamisele. Oskab teha valikuid erinevatest linnakäsitlustest, mõistab sotsiaal- kultuuriliste, majanduslike ja füüsilise keskkonna suhete koostoime tähtsust linnaruumi ja linnaelu olemuse kujundamisel ning rakendab neid teadmisi üldplaneeringu strateegiate koostamisel. Üliõpilane on omandanud teadmised linnaehituslikest seostest,piirangutest ja mõjudest üldplaneeringute kavandamisel ja omandanud esmased oskused koostada üldplaneeringuid vastavalt kehtivatele õigusaktidele. Kursuse läbinu oskab juhtida üldplaneeringu koostamise protsessi.
learning outcomes in the course in Eng.
- the student has acquired primary knowledge of urban planning;
- is familiar with the necessary laws to prepare planning project;
- is familiar with the urban space tasks;
- has acquired the knowledge of Estonian and international urban planning views;
- has acquired the first knowledge of sustainable urban planning;
- has an initial overview of contemporary and sustainable urban space transformation studies and of carried out projects;
- has acquired the skill for distinguishing between different urban conceptualisations, understand the significance of reciprocity of socio-cultural, economic and physical relations on the formation of urban space and life in cities as well as apply this knowledge in master plan;
- has acquired the preliminary skills to create the urban development studies which are prior to the preparation of the planning projects;
- has acquired the knowledge of the links between urban development, restrictions and the effects of general design planning;
- has acquired the ability to create a general design plan in accordance with the regulations;
- the student is able to manage the process of drawing up a comprehensive plan.
brief description of the course in Estonian
Lähteülesandega määratud piirkonna kohta teostatakse tuntud metoodikatele tuginev linnaehituslik analüüs. Üldplaneering esitatakse nii seletuskirjana kui ka vajaliku täpsusega joonistena, mis kajastavad maakasutust, linnataristut, liikluskorraldust ja teisi antud piirkonnale olulisi arenguid ja piiranguid.
Kursuse linnaehituslikust ülesandest lähtuvalt analüüsitakse linnakäsitlustes paradigmaatilisi muutusi esile kutsunud kaasaegse linnaelu vajadusi ja probleeme, mis on vaadeldavad ehituslikus ja elamisruumis, avalikus ruumis, tootmis- ja tarbimisruumis, sümboliliste tähenduste kontekstis jm nii abstraktse kui konkretiseeritud linnaruumi tasanditel, Chicago koolkonnast kaasaegse linnauurimiseni; urbanisatsioon ja urbanism; linnakujutluste tüpoloogiaid; sotsio-ruumiline segregatsioon; taaselustamisprotsess ja linnauuendus; sümboliline linnaruum, linnaruumi tarbimispraktikad, elustiilid ja identiteetide konstrueerimine;utopistlikud ideaalid- reaalsused läbi aegade; eeslinnastumine ja valglinnastumine; linnapoliitika ja turuprotsessid.
brief description of the course in English
The starting points of a given region has to be based on the analysis of urban construction. A comprehensive plan is submitted with an explanatory statement, as well as drawings showing the use of the land, urban intrastructure, traffic regulation and other important developments in the region and the constraints at accurate scale and level of detail.
Based on the topics for the course analysis paradigmatic changes in urban conceptualisations associated with transforming needs and problems in contemporary cities emerging in the built, public and broadly in lived spaces, in spaces of production and consumption, in symbolic contexts etc as well as in the abstract and practiced spaces: from Chicago school tocontemporary urban research: urbanisation and urbanism; typologies of urban imagination; socio-spatial segregation; contemporary gentrification practices, lifestyles and construction of identities; utopian ideals - realities through times; suburbanisation and urban sprawl; urban policies and market processes.
type of assessment in Estonian
Esitatakse konkreetsele linnale/asulale linnaehituslik ja sotsioloogiline analüüs ja koostatakse üldplaneeringu joonised ning seletuskiri.
type of assessment in English
Urban planning and sociologycal analysis and general plan with specific drawings and descrfiption.
independent study in Estonian
Iseseisev töö vastavalt kursusetöö ülesandele.
independent study in English
Independent work in accordance with the coursework task.
study literature
Stephan V. Ward, „Planning the Twentieth-Century City”, UK 2002
M.Gottdiener & Leslie Budd,”Key Concepts in Urban Studies”, UK 2005
Jane Jacobs, „The Death and Life of Great American Cities” 1961
Kevin Lynch, „The Image of City” 1960
Õppetöö käigus õppejõu poolt osutatud teadusartiklid, tekstid eriala ajakirjadest jm asjakohased õppematerjalid, nt Urban Studies, Journal of Urban and Regional Studies, City, Journal of Urbananism, European Journal of Spatial Development, The Journal of Architecture (RIBA), Maja, Ehituskunst jm.
study forms and load
daytime study: weekly hours
6.0
session-based study work load (in a semester):