course aims in Estonian
- laiendada professionaalseid oskusi ideede digitaalsel modelleerimisel 3D programmides ning süvendada vaatlus-, kujutamis- ja väljendamisoskust fotograafias;
- tutvustada fotograafia taustsüsteemi kunsti- ja arhitektuuriajaloos ning anda ülevaade arengusuundadest kaasajal;
- luua terviklik ettekujutus nii analoog- kui digitaalfoto tehnoloogiatest ning anda praktilised oskused töövõtete kasutamiseks, eksperimenteerida erinevates loomingulistes ülesannetes;
- anda ülevaade digitaalsete esitlustehnikate võimalustest ja piirangutest keskendudes 3D ja 4D programmidele mitmemõõtmelise mudeli loomisel (linnaruum, hoone / ehitis või objekt);
- tagada küllaldane ettevalmistus esitluseks vajalike arvutiprogrammide praktiliseks kasutamiseks ning teadmisi vastavalt eesmärgile iseseisvalt täiendada (fototöötlus; digitaalne modelleerimine, animatsioonid jt);
- arendada oskusi visualiseerida mahukamaid ideid-projekte arvutis terviklikuks esitluseks.
course aims in English
- to expand professional skills of 3-dimensional digital modelling and deepen one’s observation, depiction and expression skills in photography;
- to introduce history of photography in relation to the history of art and architecture, and provide an overview of contemporary developments;
- to provide a comprehensive overview of analogue and digital technologies in photography and to provide practical skills, through experimentation with different creative tasks;
- to give a survey of possibilities and limitations of digital techniques of presentation, focusing on 3D and 4D design programs for creating multi-dimensional models of urban space, buildings, structures or objects;
- to guarantee sufficient preparedness for independent presentations, using necessary software and to develop oneself independently according to particular goals (digital photo-editing, 3-dimensional digital modelling, animations etc);
- to acquire skills of visually presenting complex projects using various software programs.
learning outcomes in the course in Est.
- üliõpilane arendab professionaalseid oskusi ideede digitaalsel modelleerimisel 3D programmides ning süvendab vaatlus-, kujutamis- ja väljendamisoskust fotograafias;
- omab ülevaadet fotograafia ajaloolisest taustsüsteemist kunsti- ja arhitektuuriajaloos ning tunneb kaasaegseid arengusuundi;
- tunneb fotograafia analoog- ja digitaaltehnoloogia töövõtteid ning oskab neid kasutada, eksperimenteerib erinevates loomingulistes ülesannetes;
- omab ülevaadet digitaalsete esitlustehnikate võimalustest ja piirangutest, tunneb 3D ja 4D programme ja rakendab neid mitmemõõtmelise mudeli loomisel (linnaruum, hoone/ehitis või objekt);
- oskab kasutada esitluseks vajaminevaid arvutiprogramme ja suudab vastavalt eesmärgile oma teadmisi iseseisvalt täiendada (fototöötlus; digitaalne modelleerimine, animatsioonid jt);
- oskab mahukamaid ideid-projekte visualiseerida arvutis terviklikuks esitluseks.
learning outcomes in the course in Eng.
- the student develops skills of 3-dimensional modelling, and the skills of exploration, depiction and expression in photography;
- the student has an overview of the historical background of photography in the history of art and architecture, and is acquainted with contemporary developments in the field of photography;
- the student is able to use both analog and digital techniques of photography and is experimenting with different practical tasks;
- the student knows the possibilities and limitations of digital techniques of presentation 3D and 4D designing programs, and is able to create the multi-dimensional model of urban space, building/structure or object;
- the student is competent with computer programs needed for presentations and is able to learn independently according to particular goals (digital photo-editing, 3-dimensional digital modelling, animations etc);
- the student has gained skills to present complex ideas/projects in thorough ways using various software programs.
brief description of the course in Estonian
Fotograafia ajaloo lühiülevaade. Fotograafia ja fenomenoloogia, fotograafia ja semiootika. Fototehnoloogia ajalugu ja digitaaltehnika. Foto ja digitaaltöötlus. Kaadri kujundamine, ajaline ja ruumiline osalisus. Stuudiofoto. Dokumentalistika. Atributsioon ja intentsionalistlik pildi tõlgendus. Fotoseeria koostamine vastavalt kursuse ülesandele.
Digitaalsete esitlustehnikate põhialused, mõisted. Esitluse kavandamine, sobivate rakenduste valik. Objektide ja keskkonna kujutamine. Fototöötlus. Digitaalne modelleerimine. Animatsioon. Esitusmeetodid. Kompositsiooni võtted. Loominguline projekt.
brief description of the course in English
History of photography. Photography and phenomenology, semiotics and photography. Analogue and digital technology. Analog and digital post-processing. Rules of camera positioning and frame composition, spatial and temporal partiality. Studio photo. Documentary photography. Attribution and intentional interpretation of the image. Creative project. Series of photographs according to the course assignments.
The basics of digital technology, concepts; design of a presentation, choice of different solutions. Depicting objects and environments. Photo-editing, scale modelling, animation. Presentation techniques. Compositional techniques. Creative project.
type of assessment in Estonian
Eristav hindamine
type of assessment in English
Graded assessment
independent study in Estonian
Stuudiotööde ülesannete kirjelduse ning temaatilise ajakava annab õppejõud kursuse alguses.
independent study in English
The studio work assignments and the thematic schedule is given by the lecturer at the beginning of the course.
study literature
Harrys, M. „Professional Architectural Photography“;
Sandler, W.M. „Photography, An Illustrated History“;
Linnap, P. „Fotoloogia“, Tallinn 2008;
Bazin, A.„Fotograafilise pildi ontoloogia“ (Ontologie de l’image photographique);
Sontag, S. „Fotograafiast“, Tänapäev 2006;
Ching, Francis D. K „Architecture: Form, Space, and Order“, 2014;
Anthony di Mari, „Operative Design: A Catalog of Spatial Verbs“ 2011;
Balmer, J. „Diagramming the Big Idea: Methods for Architectural Composition“ jt
study forms and load
daytime study: weekly hours
4.0
session-based study work load (in a semester):