course aims in Estonian
Õppeaine eesmärk aidata üliõpilasel paremini mõista tehnoloogilisi ja tehnilisi aspekte oma valdkonnas ning seeläbi paremini integreerida tehnoloogiat oma töösse. Kursuse käigus omandatud insenerioskused arendavad kriitilist mõtlemist, seostavad loodusseadused ehitatud keskkonnaga ja võimaldavad lahendada probleeme süsteemselt ning loovalt, olgu need seotud nende eriala spetsiifikaga või üldisemate tehniliste väljakutsetega. Insenerioskused aitavad lõpetajatel olla paremini valmis töötama interdistsiplinaarsetes töökeskkondades.
course aims in English
The aim of the course is to help the student enhance the understanding of the technological and technical aspects of a field, enabling more effective integration of technology into work. Engineering skills acquired during the course promote critical thinking, help to associate laws of nature with built environments and enable individuals to solve problems both systemically and creatively, whether they involve specific field-related issues or broader technical challenges. Engineering competencies help graduates to be better prepared for working in interdisciplinary work environments.
learning outcomes in the course in Est.
Õppeaine läbinud üliõpilane:
- seostab ehitatud keskkonna ja tehnoloogia arengu tulevikutrende oma valdkonnaga;
- mõtestab regulatsioonide vajadust inseneritöös ja ehitatud keskkonna kujundamisel;
- arvestab andmepõhiste otsuste tegemisel ja ehitatud keskkonna mõtestamisel määramatuse ning varuteguriga.
learning outcomes in the course in Eng.
A student who has completed the course:
- associates emerging trends in the built environment and technological development with his/her field;
- understands the importance of regulations in engineering and the design of the built environment;
- considers uncertainty and contingency factors when making data-driven decisions and analysing the built environment.
brief description of the course in Estonian
Ülevaade inseneeria valdkonnast kui tervikust ning tulevikutrendidest ja -väljakutsetest. Valikteemad ehituse ja arhitektuuri, elektroenergeetika ja mehhatroonika, energiatehnoloogia, materjali- ja keskkonnatehnoloogia, mehaanika ja tööstustehnika näidetel.
brief description of the course in English
An overview of the engineering field as a whole and future trends and challenges. Elective topics based on examples of civil engineering and architecture, electrical power engineering and mechatronics, energy technology, materials and environmental technology, mechanical and industrial engineering.
type of assessment in Estonian
-
type of assessment in English
-
independent study in Estonian
Õppeainega seotud materjalid on kättesaadavad e-õppe keskkonnas Moodle. Üliõpilane registreerub Moodle'i õpikeskkonnas olevale õppeainele (registreerumisvõtmed antakse esimeses loengus). Esimese kahe nädala jooksul koostab üliõpilane isikliku laboratoorsete teemade valiku (13 teemat, toimuvad õppenädalatel 3-15). Sissejuhatavate loengute järgselt läbib üliõpilane Moodle'is enesekontrollitestid. Enne laboratoorset tööd tutvub üliõpilane valitud teema sissejuhatusega Moodle'is, läbib kinnistava enesekontrollitesti hiljemalt laboratoorsele tööle eelneval tööpäeval, millega kinnitatakse koht laboris. Laboratoorsele tööle tuleb ilmuda vähemalt 15 minutit enne selle algusaega. Labor sooritatakse vastavalt laboritöö sooritamise eeskirjale, mida tutvustab laboritöö korraldaja. Peale laboritööd täidab iga laboritöös osaleja oma isikliku õpipäeviku Moodle'is, milles reflekteeritakse õpitut. Refleksioon peab olema Moodle'is sooritatud enne järgmise laboritöö enesekontrollitesti. Üliõpilane veendub, et kõik valitud laboratoorsed tööd on sooritatud vastavalt nõuetele ja täidetud on iga laboratoorse töö tagasiside (õpipäevik). Kursuse lõpetamise tagab kõikide valitud laboratoorsete tööde läbimine (13 alateemat), enesekontrollitestide sooritamine ning üldise tagasiside täitmine Moodle'is.
independent study in English
Learning materials related to the course are available in the e-learning environment Moodle. The student registers for the course in the Moodle learning environment (registration keys are given in the first lecture). During the first two weeks, the student prepares a personal selection of laboratory topics (13 topics, taking place in study weeks 3-15). After the introductory lectures, the student passes self-control tests in Moodle. Before the laboratory work, the student familiarizes himself with the introduction to the selected topic in Moodle, passes a confirmatory self-control quiz no later than the working day before the laboratory work, which confirms the place in the laboratory. The laboratory work must be performed at least 15 minutes before its start time. The laboratory is performed in accordance with the rules for performing laboratory work, which are introduced by the laboratory work organizer. After the laboratory work, each participant in the laboratory work fills in his or her personal study diary in Moodle, in which he or she reflects on what he or she has learned. The self-reflection must be completed in Moodle before the next laboratory work self-control test. The student ensures that all selected laboratory work has been completed according to the requirements and that the feedback for each laboratory work (study diary) has been completed. Completion of the course is ensured by passing all selected laboratory work (13 subtopics), passing self-control tests, and completing the general feedback in Moodle.
study forms and load
daytime study: weekly hours
2.0
session-based study work load (in a semester):
lecturer in charge
Raido Puust, kaasprofessor tenuuris (EA - ehituse ja arhitektuuri instituut)