course aims in Estonian
Aine eesmärk on:
- arendada arusaamist füüsikaliste suuruste hindamisest pidevate ja diskreetsete mudelitega, st diskreetsete ja arvutusmatemaatiliste mudelite kasutamisest juhtstiimuleid pakkuvate seadmete ja süsteemide füüsikalise maailmaga liidestamisel;
- anda ülevaade arvusüsteemidest, kahendloogika ja arvutusmatemaatika seostest, juhtseadmete riistvara ning tarkvara duaalsest;
- anda põhiteadmised kahendloogikast ja selle rakendamisest digitaaltehnikas;
- anda ülevaade andmesidetehnoloogiate toimimisest ja võimekusest tüüpiliste tööstuslike andmesidesüsteemide vaates.
course aims in English
The aim of this course is to:
- develop awareness and an understanding of evaluation principles for continuous and discrete models, i.e. to utilize discrete and numerical calculations, in interfacing the control stimulus sources and systems to the physical world;
- provide an overview of digit systems, connections between binary logic and binary digits and unity of computer hardware and software;
- provide basic skills in binary logic operations and the application of such in digital systems;
- provide an overview of the principles of data transmission technologies and capabilities in view of typical industrial data communication systems.
learning outcomes in the course in Est.
Õppeaine läbinud üliõpilane:
- iseloomustab arvusüsteeme, oskab nendevahelisi teisendusi ja kasutab neid pidevate ja diskreetsete suuruste hindamiseks;
- nimetab kahendloogika põhiaksioome ja seadusi ning rakendab neid loogikaülesannete analüüsil ja sünteesil;
- kirjeldab füüsikalise maailma liidestamiseks vajaliku riistvara struktuuri, suurustevahelisi seoseid ja koostab lihtsamaid juhtimisprogramme;
- kirjeldab mikroprotsessorsüsteemide ja programmeeritavate loogikakontrollerite ehitust ning võtmeparameetreid;
- nimetab tüüpilisimaid andmesidesüsteeme ja nende võtmenäitajaid ning põhiprintsiipe.
learning outcomes in the course in Eng.
After completing this course, the student:
- characterizes digit systems and has skills of converting, and uses different digit systems to evaluate continuous and discrete values of physical variables;
- lists main axioms and rules of binary logic and applies these to solve control logic tasks;
- describes the structure of a hardware system for interfacing the quantities of physical world, the relations between the numerical and real quantities and designs simplest control algorithms;
- describes the microprocessor systems and programmable logic controllers’ structure and key characteristics;
- lists data communication systems, and the key characteristics and principles used in these systems.
brief description of the course in Estonian
Pidevad, impulss- ja arvsignaalid. Loogikafunktsioonid ja nende rakendamine juhtseadmetes ja juhtalgoritmides. Põhilised riistvaralised elemendid juhtsüsteemides: komparaatorid, A/D muundurid, trigerid, mäluseadmed, signaalimuundurid. Protsessorite ehitus ja tööpõhimõte, sardsüsteemide ülesehitus. Riistvara ja tarkvara duaalsus. Programmjuhtimine mikroprotsessoriga sh programmeeritavate loogikakontrollerite, signaaliprotsessorite, mikrokontrollerite või juhtarvutitega. Andmevahetuse üldpõhimõtted seadmete andmesideliidestes ja -võrkudes.
brief description of the course in English
Analogue, impulse and digital signals. Boolean logic and logical functions. Main hardware components in control systems: comparators, A/D converters, triggers, memory units, signal conversion units. Processors: architecture and principles of operation, structure for embedded systems. Duality of hardware and software. Programming of microprocessors for programmable logic controllers, signal processors, microcontrollers of main control units. General principles of data transmission at device data interfaces and –networks.
type of assessment in Estonian
-
type of assessment in English
-
independent study in Estonian
-
independent study in English
-
study literature
E-õppe materjalid õppeaine TalTech Moodle'i lehel.
study forms and load
daytime study: weekly hours
2.0
session-based study work load (in a semester):