course aims in Estonian
1. Tutvustada automaatika projekti koostamise ja projekteerimisega seotud mõisteid ning kasutatavaid tarkvararakendusi.
2. Tutvustada valdkonna sh. hooneautomaatika olulisemaid standardeid ja nõudeid.
3. Tutvustada automaatikasüsteemides kasutatavaid seadmeid ning lahendusi.
4. Tutvustada automaatikasüsteemide sh. hooneautomaatika andmesidelahendusi, nende võimalusi ja piiranguid.
5. Anda automaatikasüsteemide projekteerimise praktiline kogemus.
course aims in English
1. To introduce concepts and software solutions used in automation systems and their design;
2. To introduce main standards and requirements in automation systems field and building automation;
3. To introduce devices and solutions used in automation systems;
4. To introduce data communication solutions, their possibilities and limitations, in automation systems and building automation;
5. Give practical experience in automation systems design.
learning outcomes in the course in Est.
1. Saab aru automaatikasüsteemi tellija püsitatud ülesandest
2. Oskab koostada automaatikasüsteemi elektriskeeme, kasutades vastavat projekteerimistarkvara
3. Oskab reaalselt vastavalt elektriskeemile automaatikasüsteeme koostada
4. Oskab lugeda ja koostada automaatikasüsteemide juhtimise struktuuriskeeme (plokkskeeme) ja projektdokumentatsiooni;
5. Teab valdkonna olulisemaid standardeid ja nõudeid.
6. Oskab valida sobiva riistvara- ja tarkvara lahenduse automaatikasüsteemi juhtumiseks ja jälgimiseks.
7. Teab automaatikasüsteemide sh. hooneautomaatika andmesidelahendusi, nende võimalusi ja piiranguid.
learning outcomes in the course in Eng.
The student:
1. Understands the task, set by the customer of automation system;
2. Knows, how to compose electric schematics for automation systems, using appropriate design software;
3. Knows, how to compose real automation systems according to the electric schematic;
4. Knows, how to read and compose structural schematics for automation systems control and project documentation;
5. Knows the most important standards and requirements of the field;
6. Knows, how to select the best suitable hardware and software solution for control and monitoring of automation system
7. Knows the data communication solutions used in automation systems and building automation, their possibilities and limitations.
brief description of the course in Estonian
Ülevaade automaatikasüsteemide sh. hooneautomaatika lahendustest, seadmetest ning andmesidest, automaatika juhtimissüsteemide tehnoloogilistest ja talitluslikest iseärasustest, sise- ja välisvalgustuse juhtimissüsteemidest. Projekteerimine CAD tarkvaraga.
brief description of the course in English
Overview of automation systems and building automation solutions, devices and data communication, technological and functional peculiarities of automation systems control, control systems of inner and outer lighting systems. Design of automation systems using CAD software.
type of assessment in Estonian
Etappide tulemused esitatakse juhendavale õppejõule koheseks läbivaatamiseks klassiruumis arvutiekraanil ja hiljem e-õppe keskkonnas. Iga etapi tulmused arutatakse läbi koos õppijapoolse kriitilise hinnangu esitamise ja õppejõudude parendusettepanekutega. Vajadusel kirjeldatakse ja rakendatakse meetmeid töö parandamiseks. Niisugune koostöö võimaldab semestri kestel tehtavat tööd õiglaselt hinnata. Võib esineda ka juhutumeid kus rühmatööna valminud seletuskiri väärib kõrgemat hinnet kui selle autorid - rühmatöö iga autori teadmisi ja oskusi iseloomustavat tööpanust kontrollitakse ja hinnatakse eraldi. Iga õppija esitleb tööd individuaalselt suulise ettekande vormis ning teostab kuulajate pakutud ja õppejõu poolt kinnitatud parendusettepanekud aruande lõppversioonis. Hindelise arvestusega hinnatakse projekteerimisobjekti ja selle osade (eraldi praktikumitööde) arvutitöötluse erinevates vormide nagu jooniste, komponentide valiku aluseks olevate arvutuste õigsust, aruande kvaliteeti, sh järeldusi.
type of assessment in English
The results of the work phases are presented to the supervisor for immediate review in the classroom on a computer screen and later in an e-learning environment. At each phase, the results of the work are discussed together with the student's own critical assessment and the supervisor's suggestions for improvement. If necessary, improvement measures have to be described or implemented. This kind of cooperation enables fair assessment of the work done during the semester. There may also be cases where the explanation report written as a group work deserves a higher grade than its authors - contribution of each author characterizing the knowledge and skills is checked and evaluated separately. Each learner presents the work individually in the form of a oral presentation and implements the suggestions for improvement proposed by the audience and confirmed by the supervisor in the final version of the report. During the graded assessment the correctness of computer processing of the design object and its parts (as separate practice lab works) in different forms such as drawings, calculations for component selection, the quality of the report including its conclusions are evaluated.
independent study in Estonian
Õppijal tuleb eelnevalt väljapakutute hulgast valida projekteerimisobjekt, mis seejärel koostöös õppejõududega täpsustatakse ja kinnitatakse. Ainetöö sisaldab projekteeritavate süsteemide struktuuri kirjeldamist, skeemide ja mudelite (sh algoritmide) koostamist, komponentide põhjendatud valikut analüüsi ja simulatsioonitulemuste põhjal ning dokumentatsiooni seletuskirja koostamist.
independent study in English
The learner has to choose a design object from the proposed selection, which will be then specified and approved by the supervisors. The design includes describing the structure of the systems, drawing up diagrams and models (including algorithms), justified selection of components based on analysis and simulation results, and composition of documentation in the form of report.
study literature
1. Loengukonspekt
2. Building automation: communication systems with EIB/KNX, LON and BACnet, H. Merz, Thomas Hansemann, C. Hübner, Heidelberg: Sringer, 2009, 282 lk.
3. Tööstuslikud võrgud ja liidesed automatiseerimis-süsteemis, A. Rashidov, S. Jordanov, Gabrovo, 2011, 112 lk.
study forms and load
daytime study: weekly hours
4.0
session-based study work load (in a semester):