course aims in Estonian
- Anda ülevaade loodusseadustest ja teaduslikutest meetoditest nende seaduspärasuste uurimiseks.
- Käsitleda ökoloogiat kui loodus- ja keskkonnakaitse alusteadust.
- Selgitada keskkonnakaitse põhimõtteid ja meetmeid, nendega arvestamine keskkonna terviklikuks kaitseks.
- Tutvustada teadusuuringute aluseid keskkonnakaitse meetmete rakendamisel.
- Anda ülevaade inimkonna ees seisvatele väljakutsetele, nagu elurikkuse vähenemine, loodusressursside ammendumine, veekriis, kliimamuutus, linnastumine, demograafiline olukord, sotsiaalne ja majanduslik ebavõrdsus, jne. Anda teadmised aktuaalsetest keskkonna probleemidest Eestis.
- Anda põhiteadmised looduse, majanduse- ja sotsiaal-kultuurilise keskkonna omavahelistest seostest ning säästva arengu põhimõtetest, nendega arvestamine igapäevases elus ja erialases tegevuses.
- Tutvustada teaduslikke meetodeid, mudeleid ja nende rakendamise viise säästva arengu kontekstis.
- Käsitleda erialaga seotud spetsiifilist lähenemist (näide ehituse valdkonnas): hoonete süsiniku jalajälg, energiaefektiivsus, maanteede ehitus, ehitusmaterjalid ja jäätmed, õhu ja vee kvaliteet tehiskeskkonnas, jne.
- Tõsta erialast pädevust ja edendada TTÜ-s koolitatavate inseneride keskkonnateadlikkust ja motivatsiooni.
course aims in English
- Provide an overview of the laws of nature, and scientific methods to study these regularities.
- Handle the ecology as the basic science of the nature-and environment protection.
- Identification of environmental policies and actions, taking them into account for protection of environment as a whole. To introduce the research bases for application of environmental protection measures.
- Provide an overview of the challenges facing humanity, such as the loss of biodiversity, depletion of natural resources, water crisis, climate change, urbanization, demography, social and economic inequality, and so on. Provide knowledge of current environmental problems in Estonia.
- To provide a basic knowledge of relationships between the natural, economic and socio-cultural environment and the principles of sustainable development, taking them into account of the daily and professional life.
- To introduce the scientific models and ways of their implementation in the context of sustainable development.
- Handle related to the specialty-specific approach (an example of the construction area): buildings carbon footprint, energy efficiency, road construction, building materials and waste, air and water quality in captivity, etc.
- To raise the professional competency and promote TUT schooled engineers, environmental awareness and motivation.
learning outcomes in the course in Est.
Üliõpilane:
- teab loodusseadusi ja oskab kasutada teaduslikke meetodeid nende seaduspärasuste uurimiseks;
- oskab kasutada ökoloogia põhimõisteid;
- oskab selgitada ökosüsteemide toimimise seaduspärasusi, saab aru kuidas mõjutab inimtegevus loodust ja kuidas saab negatiivset mõju leevendada keskkonnataluvuse piires;
- oskab selgitada keskkonnakaitse põhimõtteid ja meetmeid; oskab neid arvestada keskkonna terviklikuks kaitseks;
- oskab kasutada teaduslikke aluseid ja meetodeid ja tänapäevaseid teooriaid keskkonnakaitse meetmete rakendamisel;
- oskab arutleda ja otsida lahendusi globaalprobleemidele. Oskab selgitada ja analüüsida Eesti keskkonnaprobleeme ja teab nende ennetamise võimalusi;
- oskab selgitada looduse, majandus-, sotsiaal- kultuurilise ja keskkonna tegurite vahelisi seoseid ja vastuolusid;
- teab säästva arengu põhimõtteid, oskab neid igapäevases elus ja erialases tegevuses arvestada;
- oskab kasutada teaduslikke mudeleid ja nende rakendamise viise säästva arengu kontekstis;
- oskab hinnata õpitava eriala valdkonna mõju keskkonnale ning otsida meetmeid negatiivse mõju leevendamiseks.
learning outcomes in the course in Eng.
Student:
- knows the laws of nature, and is able to apply scientific methods to study these regularities;
- can use the basic concepts of ecology. Able to explain the regularities of the functioning of ecosystems, to understand how human activity affects the environment and how to mitigate the negative effects on the environment within the limits of tolerance;
- can explain environmental policies and actions; is able to take into account the protection of the environment as a whole;
- can use the modern theories, scientific bases and techniques for application of environmental protection measures;
- is able to discuss and seek solutions to global challenges. Is able to identify and analyze environmental problems in Estonia and knows the ways of preventing them;
- is able to explain the links and contradictions between the natural, economic, social, cultural and environmental factors;
- knows the principles of sustainable development, able to use them in everyday life and professional activities;
- is able to use scientific models and ways of their implementation in the context of sustainable development;
- is able to assess the environmental impact of his/her profession and look for measures to mitigate the negative impact.
brief description of the course in Estonian
Süsteemse mõtlemise teooriad. Ökoloogia põhialused. Peamised elus ja eluta keskkonna tegurid. Ökosüsteemi aineringe, energiavoog ja kooslus. Organismide kohanemine, kohastumine ja väljasuremine. Loodusressursside jätkusuutlik kasutamine ja kaitse, ökoloogiline ületamine, säästev ökoloogiline jalajälg, koormusainete modelleerimine. Keskkonnakaitse ja säästva arengu põhimõtted, meetmed. Keskkonnakaitse seos baas- ja rakendusteadustega. Teaduslikud alused keskkonnakaitse meetmete planeerimisel ja elluviimisel. Säästva arengu printsiibid ja teaduslikud alusuuringud, mis on seotud looduslike ja antropogeensete protsesside ajalis-ruumilise mõju hindamisega erinevatele ökosüsteemidele, maakera planetaarsed piirid. Ökosüsteemsed teenused. Rahvastikukasv ja sellega kaasnevad sotsiaalmajanduslikud probleemid. Majanduslik ebavõrdsus ja selle vähendamine. Taskukohane, usaldusväärne, säästev ja kaasaegne energia. Jätkusuutlikud linnad ja asulad, maastikuhoolduse küsimused. Roheline taristu (keskkonnasäästlik linnakanalisatsioon, rohelised katused, hoonete süsiniku jalajälje vähendamise alternatiivid, jne). Jätkusuutlikud infrastruktuurid. Magevee ressursside säästlik haldamine ja kaitse, HELCOM. Teaduslikud ja rakenduslikud meetodid saasteainete vähendamiseks, ennetamiseks ine. Ringmajandus, vähejäätmelised tehnoloogiad, jäätmete keskkonnaohutu käitlemine. Kliimamuutustega kohastumine ja mõju leevendamise meetmed koos teaduslike vahenditega. Jätkusuutlik põllumajandus, toidu ja tervise tagamine, seosed keskkonnaga. Keskkonnapoliitika ja -korraldus, rahvusvaheline koostöö. Eesti säästva arengu strateegia, Säästev Eesti 21, Säästva arengu eesmärgid 2030.
brief description of the course in English
The systematic thinking theories. Fundamentals of Ecology. The main living and nonliving environmental factors. Ecosystem substances cycle, energy flow and habitats. Organisms acclimatization, adaptation and extinction. Sustainable use and protection of natural resources, ecological overshoot, sustainable ecological footprint, modeling of load pollution. Environmental protection and sustainable development principles, actions. Environmental relations to basic and applied sciences. The scientific basis for environmental protection measures in planning and activities. Sustainable development principles and fundamental scientific research relating to the natural and anthropogenic processes in the temporal-spatial scale for the impact assessment of different ecosystems, Earth's planetary boundaries. Ecosystem services. Population growth and the accompanying socio-economic problems. Economic inequality and reduction. Affordable, reliable, sustainable and modern energy. Sustainable cities and towns, countryside issues. Green infrastructure (sustainable urban drainage, green roofs, the buildings carbon footprint reduction alternatives, etc.). Sustainable infrastructures. Freshwater resources, sustainable management and protection, HELCOM. Scientific and operational methods for the reduction of pollutants, their preventing etc. Circular economy, zero waste technologies, environmentally sound management of wastes. Adaptation to climate change and mitigation measures along with scientific instruments. Sustainable agriculture, food and health assurance, links with the environment. Environmental policy and management, international co-operation. Estonia's sustainable development strategy Sustainable Estonia 21, Sustainable Development Goals by 2030.
type of assessment in Estonian
Hindamine toimub kirjaliku arvestusega (kuni kümne küsimusega kogu programmi ulatuses). Arvestuse sooritamiseks tuleb koguda vähemalt 50% +1 kõikidest võimalikest punktidest
type of assessment in English
Assessment by a written credit test (10 questions). A minimum of 50% + 1 from all possible points is required for a pass.
independent study in Estonian
Esseed läbi oma eriala prisma (peale arutelu harjutustunnis)
independent study in English
Essays through the prism of their profession (after a consultation)
study literature
J. Valge, K.Sepp, 2009 – Üleilmastumine ja globaalprobleemid. Koolibri, Tallinn
K. Jänes –Kapp, K. Katus, A. Puur, A. Põldma, 2005 – Demograafiast ja rahvastikuarengu seaduspärasustest. Koolobri, Tallinn
H. A.Velner, 1998 - Keskkond ja tehnika. Eesti Loodusfoto, Tartu
S. Lehto, H. Kalle, J. Ruut, M. Vaarik, 2001- Parema keskkonna nimel. Eesti Loodusfoto, Tartu
R. Santi, J. Suominen, R. Tenovuo, A. Ahotupa, S. Mäkelä, O. Tenovua, A. Saava, 1996 – Muutuv keskkond ja tervis. Eesti Loodusfoto, Tartu
study forms and load
daytime study: weekly hours
4.0
session-based study work load (in a semester):