course aims in Estonian
• Anda ülevaade elus ja eluta looduse toimimise põhilistest seostest, ökosüsteemide toimimisest, inimõjust keskkonnale ja ökosüsteemi teenustest.
• Selgitada loodusehüvede väärtusi, sealhulgas puhta keskkonna ja bioloogilise mitmekesisuse, et tagada nende säästlik kasutamine.
• Käsitleda ökoloogiat kui keskkonnakaitse alusteadust.
• Anda ülevaade globaalsetest keskkonnaprobleemidest ja anda teadmisi aktuaalsetest keskkonna probleemidest Eestis ja nende leevendamise meetmetest.
• Selgitada keskkonnakaitse ja säästva arengu põhimõtteid ning nendega arvestamist igapäevases elus ja erialases tegevuses, säästva arengu hindamise indikaatorid.
• Tutvustada teadusuuringute aluseid keskkonnakaitse ja säästva arengu toetavate meetmete rakendamisel.
• Anda põhiteadmised looduse, majanduse- ja sotsiaal-kultuurilise keskkonna omavahelistest seostest
• Käsitleda inimtegevusega seotud spetsiifilist lähenemist keskkonnakaitse ülesannete läbiviimisel.
course aims in English
• To provide an overview of the functioning of biotic and abiotic nature factors of ecosystems and human impact on environment, and ecosystem services.
• To identify the benefits of nature, including the value of a clean environment and natural wealth, in order to ensure the sustainable use of natural resources.
• Handle the ecology as a basic science of the natural environment protection.
• Provide an overview of the global environmental problems, and to provide knowledge about current environmental problems in Estonia and their mitigation measures.
• Identification of environmental protection and sustainable development principles, and taking them into account in everyday life and in professional activities, the assessment of sustainable development indicators.
• To introduce the scientific bases of supportive measures for environmental protection and sustainable development.
• To provide a basic knowledge of the natural, economic and socio-cultural environment interactions.
• Handle human activity-specific approach to environmental protection in carrying out the tasks.
learning outcomes in the course in Est.
• Teab elus ja eluta looduse toimimise põhilisi seoseid.
• Oskab selgitada ökosüsteemide toimimise seaduspärasusi, saab aru kuidas mõjutab inimtegevus loodust ja kuidas saab negatiivset mõju leevendada keskkonnataluvuse piires võttes arvesse olemasolevaid teaduslikke andmeid ja mudeleid.
• Oskab hinnata ökosüsteemi teenuseid.
• Saab aru loodushüvede väärtustest sealhulgas puhta keskkonna ja looduse mitmekesisuse säilitamise vajadusest.
• Teab keskkonnakaitse ja säästva arengu põhimõtteid ja oskab neid igapäevases elus ja erialases tegevuses arvestada.
• Oskab arutleda ja kriitiliselt hinnata globaalseid keskkonnaprobleeme.
• Oskab kasutada teaduslikke aluseid ja meetodeid ja tänapäevaseid teooriaid keskkonnakaitse ja säästva arengu toetavate meetmete rakendamisel.
• Oskab selgitada ja analüüsida Eesti keskkonnaprobleeme ja teab nende ennetamise võimalusi oma eriala kontekstis.
• Oskab selgitada looduse, majandus-, sotsiaal- kultuurilise ja keskkonna tegurite vahelisi seoseid ja vastuolusid.
• Oskab hinnata õpitava eriala valdkonna mõju keskkonnale ja otsida meetmeid negatiivse mõju leevendamiseks.
learning outcomes in the course in Eng.
Õppeaine õpiväljundid inglise keeles • Knows the functioning of biotic and abiotic nature factors.
• Is able to explain the regularities of the functioning of ecosystems, can understand how human activity affects the environment and how to mitigate the negative effects on the environment within the tolerance limits taking into account the available scientific data.
• Is able to assess ecosystem services.
• Can understand the benefits of natural values, including a healthy environment and the need to preserve biodiversity.
• Knows the principles of environmental protection and sustainable development, and can apply them in everyday life and professional activities.
• Is able to discuss and critically evaluate the global environmental problems.
• Is able to identify and analyze environmental problems in Estonia and knows the ways of preventing them in the context of their profession.
• Can use the scientific bases, techniques and modern theories of supportive measures for environmental protection and sustainable development.
• Is able to explain the links between the natural, economic, social, cultural and environmental factors and their contradictions.
• Is able to assess the impact on environment within their future profession and to seek for measures to mitigate the negative impact.
brief description of the course in Estonian
Süsteemse mõtlemise teooriad. Ökoloogia põhialused. Peamised elus ja eluta looduse osad. Ökosüsteemi aineringe, energiavoog ja kooslus. Organismide kohanemine, kohastumine ja väljasuremine. Loodusressursside jätkusuutlik kasutamine ja kaitse, ökoloogiline ületamine, säästev ökoloogiline jalajälg. Keskkonnakaitse ja säästva arengu põhimõtted, meetmed ja teaduslikud alusuuringud. Ökosüsteemsed teenused. Teaduslikud alused ja meetodid keskkonnakaitse meetmete elluviimisel. Globaalsed keskkonnaprobleemid: rahvastikukasv ja sellega kaasnevad sotsiaalmajanduslikud probleemid; majanduslik ebavõrdsus ja selle vähendamine, energia tootmisega ja loodusvarade ammendumisega seotud keskkonnaprobleemid jne. Magevee ressursside säästlik haldamine ja kaitse. Ringmajandus, vähejäätmelised tehnoloogiad.
Kliimamuutustega kohastumine ja mõju leevendamise meetmed koos teaduslikke vahenditega. Jätkusuutlik põllumajandus. Keskkonnakorraldus, rahvusvaheline koostöö. Eesti säästva arengu strateegia, Säästev Eesti 21, Säästva arengu eesmärgid 2030.
brief description of the course in English
The systematic thinking theories. Fundamentals of Ecology. The main living and non-living parts of nature. Ecosystem material cycle, energy flow and mix. Organisms acclimatization, adaptation and extinction. Sustainable use and protection of natural resources, ecological overshoot, sustainable ecological footprint. Environmental protection and sustainable development principles, actions and fundamental scientific research. Ecosystem services. Scientific bases and methods of the implementing of environmental protection measures. Global environmental problems: population growth and related socio-economic issues; economic inequalities and reducing the production of energy and the depletion of natural resources related to environmental issues, etc. Freshwater resources, their sustainable management and conservation. Circular economy, zero wastes technologies, environmentally sound waste management. Adaptation to climate change and mitigation measures. Sustainable agriculture. Environmental management, international co-operation. Estonia sustainable development strategy Sustainable Estonia 21, Sustainable Development Goals by 2030.
type of assessment in Estonian
Hindamine toimub kirjaliku mitteeristava arvestusega (kuni kümne küsimusega kogu programmi ulatuses). Arvestuse sooritamiseks tuleb koguda vähemalt 50% +1 kõikidest võimalikest punktidest
type of assessment in English
Assessment by a written credit test (10 questions). A minimum of 50% + 1 from all possible points is required for a pass.
independent study in Estonian
Essee läbi oma eriala prisma (peale arutelu harjutustunnis)
independent study in English
Essay through the prism of their profession (after a consultation)
study literature
J. Valge, K.Sepp, 2009 – Üleilmastumine ja globaalprobleemid. Koolibri, Tallinn
K. Jänes –Kapp, K. Katus, A. Puur, A. Põldma, 2005 – Demograafiast ja rahvastikuarengu seaduspärasustest. Koolobri, Tallinn
H. A.Velner, 1998 - Keskkond ja tehnika. Eesti Loodusfoto, Tartu
S. Lehto, H. Kalle, J. Ruut, M. Vaarik, 2001- Parema keskkonna nimel. Eesti Loodusfoto, Tartu
R. Santi, J. Suominen, R. Tenovuo, A. Ahotupa, S. Mäkelä, O. Tenovua, A. Saava, 1996 – Muutuv keskkond ja tervis. Eesti Loodusfoto, Tartu
study forms and load
daytime study: weekly hours
2.0
session-based study work load (in a semester):