course aims in Estonian
Õppeaine eesmärgiks on anda üliõpilasele vajalikud teadmised ja oskused toote või tootepere jaoks sobiva tootmistehnoloogia ja seadmete valikuks, arvestades tootmismahtu, nomenklatuuri ja tehnoloogilisi võimalusi.
course aims in English
The aim of the course is to give students appropriate knowledge and skills for selection of production technology and equipment for current product considering production volume, nomenclature and technological capabilities.
learning outcomes in the course in Est.
Õppeaine edukalt läbinud üliõpilane:
- oskab kavandada tootmissüsteeme vastavalt toote funktsionaalsele, parameetrilisele ja tehnoloogilisele kirjeldusele;
- oskab tootmistüüpi valida, luua tootmiseks sobiv struktuur ja kontseptsioon;
- oskab valida tootmiseks vajalikud seadmed ning leida nende paigutuseks optimaalne lahenduse;
- oskab eristada põhi- ja tugiprotsesse ja rakendada protsessikeskset juhtimist;
- oskab valida tootmiseks sobivad mõõdikud ja kvaliteedi tagamise meetmed;
- oskab hallata tellimuste käsitlemise protsessi;
- oskab tootmisprotsesse planeerida ja kontrollida.
learning outcomes in the course in Eng.
After successfully passing the subject the student:
- is able to design production system design according to functional, parametric and technological description of product;
- is able to select production type, develop optimal organization structure and production concept;
- is able to select production equipment and plant layout;
- is able to select production indicators and quality enhancement measures;
- is able to manage order handling process;
- is able to plan and control production processes.
brief description of the course in Estonian
Tootmise põhikomponentide ülevaade ja kirjeldus. Toote ja tootepere kirjeldus. Tootmiskontseptsioonid. Tootmisettevõtte organisatsioon ja juhtimine. Ärikett. Ettevõtte struktuur. Protsessikeskne juhtimine. Infovood. Kliendid, turud. Integreeritud tootmine. Tootmissüsteemid ja nende klassifikatsioon. Tehnoloogilised võimalused. Tootmise alamsüsteemid. Kvaliteet, tootlikkus ja paindlikkus kui konkurentsivõime edendajad. Tootlikkus ja seda mõjutavad meetodid. Inimressursside arendus ettevõttes. Tellimuse käsitluse protsess. Tootmise planeerimise põhiolemus. Tootmisüksuste ja tootmisseadmete paigutuse planeerimine. Tootmislogistika. Töödeldava detaili optimaalse töötlemisjärjestuse määramine. Praktilised harjutused arvutiklassis läbi tootmisvoogude planeerimise ja kitsaskohtade simuleerimise. Tootmise planeerimise ja kontrolli mängud.
brief description of the course in English
Main components of production. Product, its description. Production concepts. Organization and management of manufacturing enterprise. Business chain. Company structure. Process management. Information flows. Customers, markets. Integrated production. Production systems and their classification. Technological capabilities. Production subsystems. Quality, productivity and flexibility - factors promoting the competitiveness. Quality functions as key factors. Quality, productivity and flexibility - factors promoting the competitiveness. Productivity. Human resources management. Order handling process. Essence of production planning. Layout planning. Transportation tasks. Determination of an optimal order of detail machining. Practical exercises in computer class for simulating the material flows and bottlenecks. Production planning and control production games.
type of assessment in Estonian
-
type of assessment in English
-
independent study in Estonian
-
independent study in English
-
study literature
1. P. Jonsson and S-A. Mattsson. Manufacturing Planning and Control, 2009, 468 pp.
2. U. Fischer, M. Heinzler, F. Näher, H. Paetzold, R. Gomeringer, R. Kilgus, S. Oesterle, A. Stephan. Mechanical and Metal Trades Handbook, 2010, 428 pp.
3. M. P. Groover. Principles of Modern Manufacturing, 2011, 1002 pp.
4. W.J. Hopp, M.L. Spearman. Factory Physics. Foundation of Manufacturing Management. Irwin McGraw-Hill, 2000, 698 pp.
5. C.McMahon, J.Browne. CADCAM: Principles, Practice and Manufacturing Management. Prentice Hall, 1998, 665 pp.
study forms and load
daytime study: weekly hours
3.0
session-based study work load (in a semester):