course aims in Estonian
Kursuse eesmärk on õpetada süsteemset arusaama kinnisvarast, selle tähtsusest ühiskonnas ja asjakohase korrashoiu ning majandamise olemusest.
course aims in English
The aim of the course is to teach systematic understanding of real estate, its importance in society and essence of proper maintenance with reasonable expenditures.
learning outcomes in the course in Est.
Üliõpilane:
- tunneb kinnisvaraga seotud mõisteid ja seadusandlust, saab aru kinnisvara omaniku kohustustest seoses oma vara korrashoiuga;
- saab aru kinnisvara korrashoiu olemusest ja korrashoiukulude kujunemisest;
- oskab koostada kinnisvara strateegiat ning nõustada kinnisvara omanikke; on võimeline koostama kinnisvara arendusprojekti ja analüüsima kinnisvaraturgu;
- on võimeline lahendama investeeringu analüüsi ülesandeid ja hindama kinnisvara elukaare kulusid ning saab aru võimalikest riskidest;
- mõistab kapitali- ja kinnisvaraturgude seoseid;
- tunneb BIM-rakendamise võimalusi kinnisvara majandamisel.
learning outcomes in the course in Eng.
Student is able to:
- understands real estate related terminology and regulations;
- understands the essence of real estate/facilities management and maintenance; formation of the maintenance costs;
- compile the strategy for a real estate object and advise here the owners of the property; is able to compose development projects of a real estate object;
- is able to solve investment analysis exercises and evaluate the life cycle costs of a real estate object and understands possible risks;
- understands connections between the capital and real estate markets;
- knows the possibilities of implementing BIM in real estate management.
brief description of the course in Estonian
Kinnisvara olemus, mõisted. Kinnisvara valdkonnas osalejad (omanik/arendaja, projekteerija, ehitaja, üürnik/kasutaja kinnisvara korrashoidja). Võimalik huvide konflikt.
Kinnisvara soetamine, korrashoid ja arendamine.
Kinnisvara haldamise riiklikud, munitsipaal- ja erastruktuurid. Kinnisvaraturg. Ehitiste korrashoid.
Asjaõigusseadus. Planeerimisseadus. Maakorraldus. Võlaõigusseadus (rendisuhted). Eluasemekorraldus. Kinnisvara korrashoiukulud.
Kinnisvara hinna, üüri, ehitusmaksumuse ja kapitaliturgude seosed. Kinnisvarainvesteeringud, investeeringu analüüs, investeeringu riskid. Kinnisvara elukaarekeskne majandamine: arendusprojekt ja elukaar. Korrashoiukulude kujunemine ja võimalused nende vähendamiseks projekteerimis-/ehitusstaadiumis. Hoone seisundi uuring ja –hinnang.
Kinnisvara väärtus – eraväärtus ja ühiskondlik väärtus, väärtuse liigid. Kinnisvaraturg. Turu sektorid (bürood, eluasemeturg, üüriturg). BIM kinnisvara arendamisel ja korrashoiul.
brief description of the course in English
Real estate, essence, terms. Actors in real estate management (owner/developer, designer, builder, tenant/end-user, maintenance professional. Possible conflict of interests.
Buying, maintenance and development of real estate.
State, public and private institutions to maintain real estate. Relevant legislation. Housing management. Maintenance costs.
Relations between capital and real estate markets (incl. rental market). Real estate investments, investment analysis, risks.
Life cycle management of real estate. Maintenance costs and possibilities to manage costs during design and construction phases. Assessment of the condition of a building.
Value of real estate – private and social value. Real estate market. Sectors (offices, housing market, rental market). Using BIM in real estate management.
type of assessment in Estonian
kirjalik eksam
type of assessment in English
written test
independent study in Estonian
Kinnisvara arendusprojekt, referaat mingist kinnisvaraturu sektorist.
independent study in English
Real Estate Development Project, Essay: Real Estate Market Sector.
study literature
Liias, R., Kinnisvarakeskkonna kujundamise põhimõtted, 2003.
Barrett, P., Facilities management. 2013
Kinnisvaraõpik. H.Kulbach, P.Prisk, A. Lauren. Agitaator OÜ .
Kinnisvara eluea ökonoomika ja kinnisvara hooldusteenuse kvaliteedikorraldus. Tiina Nuuter, 2002.TTÜ, EKHHL.
study forms and load
daytime study: weekly hours
6.0
session-based study work load (in a semester):