course aims in Estonian
Tutvumine ehitustööde igapäevase töökorralduse ja probleemidega töötades ehitusplatsil. Omandada esmakogemused töövõtetest, tööriistade kasutamisest, töökoha organiseerimisest ning ohutushoiu nõuetest ehitusplatsil.
course aims in English
Become acquainted with everyday working arrangements and problems by working on construction site.
Get an overview of working methods, equipment, site planning and safety issues.
learning outcomes in the course in Est.
Praktika läbinud üliõpilane:
- tunneb ehitusplatsil kasutatavaid töövõtteid;
- teab ehitusmasinate, väikemehhanismide ja töövahendite otstarvet;
- omab ülevaadet töökorraldusest ehitusplatsil;
- oskab rakendada ohutus- ja keskkonnanõudeid ehitusplatsil.
learning outcomes in the course in Eng.
The student having completed the practice:
- knows different construction site working methods;
- is familiar with usage of construction machines, tools and equipment;
- has an overview of site arrangement;
- is able to apply safety and environment requirements on site.
brief description of the course in Estonian
Ehitusobjektil rakendatava ehitustehnoloogia tundmaõppimine ja praktilise kogemuse omandamine vahetu osavõtu teel:
- töövõtted ja –meetodid;
- ehitusmasinate ja tööriistade otstarve ja kasutus ehitusprotsessis;
- töökoha organiseerimine;
- ohutus- ja keskkonnakaitse nõuded ehitusplatsil.
brief description of the course in English
Get practical experience of building technology by working on construction site and gain knowledge in:
- working methods;
- usage of building machines and equipment;
- organization of working place;
- safety and environmental measures on construction site.
type of assessment in Estonian
esitatud aruande alusel
type of assessment in English
based of the training report
independent study in Estonian
Praktika aruanne
independent study in English
Training report
study literature
H.Frederick Sweitzer, Mary A. King, Edukas praktika. Õppimine kogemuse kaudu, Tartu Ülikooli kirjastus, 2008.a.,302 lk.
Juhised ÕISis.
study forms and load
daytime study: weekly hours
0.0
session-based study work load (in a semester):