course aims in Estonian
Anda ülevaade teras- ja komposiitsildade projekteerimisest. Pöörata tähelepanu teraskonstruktsioonide arvutuse eripäradele. Anda praktiline kogemus lihtsama terassilla projekteerimiseks.
course aims in English
To give review for design steel and composite bridges. Attend to specialities of design of different steel structures. To give practical experience in the design of simple steel bridge.
learning outcomes in the course in Est.
1. Oskab projekteerida terasest tala, kaar ja sõrestiksilda
2. Oskab projekteerida komposiitkonstruktsioonist silda
learning outcomes in the course in Eng.
1. Know how to design steel beam, arch and truss bridges
2. Know how to design composite beam bridge
brief description of the course in Estonian
Terasest sildade tüübid. Talasildade, kaarsildade, sõrestiksildade konstruktsioon ja arvutusalused. Komposiitsildade arvutus. Terassildade tugiosad. Terassildade rajamise viisid ja hooldus. Maanteesilla või jalgteesilla teraskonstruktsioonidest dekiehituse projekt.
brief description of the course in English
Types of steel bridges. Structures and design of beam, arch and truss bridges. Design of composite bridges. Bearings for steel bridges. Construction of steel bridges and management. Steel bridge superstructure project for higway or pedestrian bridge.
type of assessment in Estonian
Kirjalik eksam mis sisaldab nii teooriaküsimusi kui ka ülesandeid. Eksamile pääs eeldab kodutööde sooritamist.
type of assessment in English
Written exam that includes both theory questions and tasks. Solution of exercises are presumptions to the exam.
independent study in Estonian
Eelnev tutvumine teematikaga, mis tuleb käsitlemisele järgneval loengul, et olla valmis loengul aktiivselt osalema. Kursuse käigus tuleb koostada terviklik projekt.
independent study in English
Preliminary familiarization with the topic of the upcoming lecture to be ready for active participation on the lecture. Course includes complete course project.
study literature
Loengukonspekt. R. M. Barker, J. A. Puckett Design of Higway Bridges. J.Wiley&Sons, 1997.
study forms and load
daytime study: weekly hours
4.0
session-based study work load (in a semester):