Traffic Studies and Road Design Project
BASIC DATA
course listing
A - main register
course code
ETT0310
course title in Estonian
Liiklusuuringud ja teeprojekt
course title in English
Traffic Studies and Road Design Project
course volume CP
-
ECTS credits
6.00
to be declared
yes
assessment form
Graded assessment
teaching semester
spring
language of instruction
Estonian
English
Prerequisite(s)
Prerequisite 1
Road design (ETT0220)
Study programmes that contain the course
code of the study programme version
course compulsory
EATI02/25
no
EAXM15/25
no
Structural units teaching the course
EA - Department of Civil Engineering and Architecture
Course description link
Timetable link
View the timetable
Version:
VERSION SPECIFIC DATA
course aims in Estonian
Anda põhiteadmised teaduslike uurimiste alustest ja uuringuandmete rakendamisest.
Anda ülevaade transpordiuuringute peamistest meetoditest ja praktikast.
Integreerida senised teeprojekteerimise alased teadmised ja praktiseerida tee projekteerimist erinevate tarkvarapakettidega.
course aims in English
To provide basic understanding of scientific research methods and implementation of the survey data.
To provide an overview of the main methods of transportation research and practices.
To integrate earlier knowledge of road design and practice of various road design software.
learning outcomes in the course in Est.
1. Oskab mõista ja sõnastada erialaseid probleeme, sõnastada uuringu eesmärke, ülesandeid, valida uuringute metoodikaid ja uuringuid läbi viia.
2. Omab süsteemset ülevaadet liikluse prognoosimise põhimõistetest ja alustest ning oskab seostada need transpordiplaneerimise ja teede projekteerimise alustega.
3. Teab teeprojektile esitatavaid nõudeid ja oskab projekti nõuetekohaselt vormistada.
4. Oskab teostada erinevate trassivariantide võrdlust.
learning outcomes in the course in Eng.
1. Students will enhance their skills in conducting research, applying source material, discussing general information, and applying logical process when writing.
2. Students will have a systematic overview of basic concepts of traffic prognosis and are able to associate them with transport planning and road design.
3. Students will know the requirements of road design project.
4. Students will be able to carry out a comparison of different alternatives.
brief description of the course in Estonian
Uuringute olemus ja ülesehitus; uurimismeetodid; kvalitatiivsed ja kvantitatiivsed uurimismeetodid. Liikuvusuuringud. Liiklusloendus ja liiklusuuringud. Liiklusloendusandmete analüüs. Liiklusvoogude teooria ja selle rakendamise võimalused. Liiklusvoogude prognoosimise erinevad meetodid
Liiklusohutusuuringud. Black spot analüüs. Parkimisloendus, erinevad metoodikad. Kergliikluse prognoos. Liiklus- ja keskkonnamõju hindamine. II klassi maantee projekteerimine arvuti abil. Trassi variantide projekteerimine
Variantide tehnilis-majanduslik võrdlus. Pikiprofiili projekteerimine kahes variandis. Kraavide ja truupide projekteerimine. Katendi arvutamine. Liiklusmärkide ja viitade paigutusskeemide koostamine.
Harjutus: liiklusloendusandmete töötlemine (2 ülesannet); liiklusprognoosi koostamine.
Kursuseprojekt:
• pinnamudeli loomine LIDAR-i andmete alusel;
• trassi plaani ja pikiprofiili projekteerimine;
• tüüpristprofiilide valik ja teekoridori arvutus;
• mullamahtude arvutus;
• projekti vormistamine ja 3D mudeli koostamine.
brief description of the course in English
Research methods and structure. Qualitative and quantitative research methods. Mobility studies. Traffic counts and traffic studies. Traffic data analysis. Traffic flow theory. Different methods of forecasting traffic flows. Traffic safety studies, black-spot analysis. Light traffic prognosis. Traffic and environmental impact assessment. Class II road design practice. Design of route alternatives. Technical and economic comparison. Longitudinal profile design. Design of ditches and culverts. Pavement design and calculation. Preparation of traffic signs and signposts layouts.
Exercise: traffic data analysis (2 exercises), traffic prognosis.
Course project:
• creating surface model using LIDAR data;
• route plan and longitudinal profile design;
• selection of cross-section and calculation of route corridor;
• calculation of earthworks;
• finalization of the project and preparation of a 3D model.
type of assessment in Estonian
Harjutusülesanded ja kursuseprojekt on esitatud tähtaegselt.
Harjutusülesanded määravad lõpphinde kujunemise 40% ulatuses ja kursuseprojekt vastavalt 60% ulatuses.
Hinne: „1“- Ainetöö sisaldab kõiki lähteülesandes püstitatud ülesannete lahendusi. Valitud parameetrid ei sobi lähteülesandes esitatud andmetega. Püstitatud ülesannetele ei ole leitud sobivat lahendust ja puuduvad järeldused. Ei tunne mõisteid.
„2“- Tööprotsessid on minimaalselt kirjeldatud, osa valitud parameetritest ei sobi lähteülesandes esitatud andmetega. Püstitatud ülesanded on lahendatud osaliselt, kuid ei ole jõutud soovitud lahendusteni ja järeldusteni. Eksib osade mõistetega.
„3“- Tööprotsessid on osaliselt kirjeldatud ja valitud parameetrid sobivad lähteülesande andmetega. Püstitatud ülesanded on lahendatud, kuid puudu on järeldused. Mõisted omandatud.
„4“- Tööprotsessid on kirjeldatud kogu ainetöö ulatuses ja valitud parameetrid sobivad lähteülesande andmetega. Püstitatud ülesanded on lahendatud ja järeldused kirjutatud. Mõisted omandatud.
„5“- Tööprotsess on kirjeldatud kogu õpitud materjali ulatuses ja valitud parameetrid sobivad lähteülesande andmetega. Oma valik on põhjendatud. Püstitatud ülesanded on lahendatud ja järeldused kirjutatud. Lisatud on omapoolseid kommentaare, mis näitavad üliõpilase lisateadmisi. Mõisted omandatud.
type of assessment in English
Practical exercises and course project presented at required deadline.
Results of exercises determines 40% of final grade and course project accordingly 60% of the final grade.
Grade:
„1“- Course paper incudes all required solutions of task established by the terms of reference. Chosen parameters are not corresponding with the initial data from the terms of references. Solutions of the tasks are not suitable and conclusions are missing. Doesn’t know terms.
„2“- All work processes have a minimum description, part of the chosen parameters are not corresponding with the initial data from the terms of references. Tasks set have a partial solution and the final solutions and conclusions are not achieved. Part of terms are mistaken.
„3“- All work processes are partially described, chosen parameters are corresponding with the initial data from the terms of references. Tasks set have a solution but the conclusions are missing. Terms are used correctly.
„4“-All work processes are described, chosen parameters are corresponding with the initial data from the terms of references. Tasks set have a solution and conclusions. Terms are used correctly.
„5“- All work processes are described, chosen parameters are corresponding with the initial data from the terms of references. All choices are argued. Tasks set have a solution and conclusions. Own comments, which are affirming student’s additional knowledge, are added. Terms are used correctly.
independent study in Estonian
1. Loengus käsitletava teemaga eelnev tutvumine, mis võimaldaks olla aktiivne osaleja
2. Liiklusloendusandmete töötlemine (TLP ja PLP)
3. Liiklusprognoosi koostamine
4. Tee projekti koostamine
independent study in English
1. Previous literature reading that allows to be an active participant in lectures
2. Traffic data analysis (2 exercises)
3. Traffic prognosis
4. Compilation of a road project
study literature
Loengukonspekt internetis.
Tee projekteerimise normid.
Liikluse baasprognoos Eesti riigimaanteedele aastaks 2040. TTÜ Teedeinstituut, 2007.
Kergliikluse prognoosimise juhend. IB Stratum OÜ, 2013.
Jalgrattaliikluse planeerimise ja edendamise käsiraamat. MTÜ Balti Keskkonnafoorum, 2013.
Liityntäpysäköinnin suunnitteluohje. HSL, 2010.
Ahas, R., Silm, S. Regionaalse pendelrände kordusuuring. TÜ, 2013.
Valgma, Ü., Tõnurist, A. REL 2011. Ülevaade Eesti omavalitsusüksuste töörändest. Eesti Statistika.
Sustainable safe road design. A practical manual. DHV Environment and Transportation, 2005.
Richarsons, A.J., Ampt, E.S., Meyburg, A.H. Survey Methods for Transport Planning.
Project Traffic Forecasting Handbook. Florida DOT, 2012.
Guidebook on Statewide Travel Forecasting. FHWA, 1999.
study forms and load
daytime study: weekly hours
4.0
session-based study work load (in a semester):
lectures
2.0
lectures
-
practices
0.0
practices
-
exercises
2.0
exercises
-
lecturer in charge
-
LECTURER SYLLABUS INFO
semester of studies
teaching lecturer / unit
language of instruction
Extended syllabus
2024/2025 spring
Harri Rõuk, EA - Department of Civil Engineering and Architecture
Estonian
    ETT 0310 Liiklusuuringud ja teeprojekt_hindamiskriteeriumid ENG.pdf 
    display more
    2023/2024 spring
    Harri Rõuk, EA - Department of Civil Engineering and Architecture
    Estonian
      2022/2023 spring
      Harri Rõuk, EA - Department of Civil Engineering and Architecture
      Estonian
        2022/2023 autumn
        Harri Rõuk, EA - Department of Civil Engineering and Architecture
        Estonian
          2021/2022 spring
          Harri Rõuk, EA - Department of Civil Engineering and Architecture
          Estonian
            ETT 0310 Liiklusuuringud ja teeprojekt_hindamiskriteeriumid ENG.pdf 
            2020/2021 spring
            Harri Rõuk, EA - Department of Civil Engineering and Architecture
            Estonian
              ETT 0310 Liiklusuuringud ja teeprojekt_hindamiskriteeriumid ENG.pdf 
              Course description in Estonian
              Course description in English