course aims in Estonian
Avaliku halduse uurimisseminari peamiseks eesmärgiks on anda kolmanda kursuse üliõpilastele võimalus iseseisvaks uurimistööks ning teadustöö aluste kursusel õpitu kinnistamiseks.
course aims in English
The main aim of the research seminar is to gove the third year student a chance to write an independent research paper and practice the skills learned in the course Foundations of scientific research.
learning outcomes in the course in Est.
Aine edukal läbimisel üliõpilane:
- oskab sõnastada uurimisküsimust, valida sellega sobivat teoreetilist raamistikku ning empiirilisi andmeid;
- oskab argumenteerida, oma väiteid põhjendada ning sobivate allikatega toetada, tehes uurimisküsimuse ja eelneva arutluskäiguga sobivaid lõppjäreldusi;
- oskab tööd loogiliselt struktureerida.
learning outcomes in the course in Eng.
Students are able to
- determine a research question and select a suitable theoretical framework and empirical data to answer it;
- to analyse, explain his/her arguments and support them with suitable data;
- to make conclusions coming from the research question and previous discussion.
structure his/her work logically.
brief description of the course in Estonian
Uurimisküsimuse sõnastamine. Uurimistöö ülesehitus. Teoreetilise tausta valik ja seos uurimisküsimusega. Empiiriliste allikate kasutamine. Uurimistöö kaitsmine.
brief description of the course in English
Phrasing the research question. Structure of the reserch paper. Selection of throetical background and its connections to the research question. Use of emprical data. Defense and presentation of the research.
type of assessment in Estonian
Täpsustatakse kursuse kavas.
type of assessment in English
To be determined in the course outline.
independent study in Estonian
Kursuse kohustusliku lugemismaterjali läbitöötamine.
Kirjalik analüüs ja esitamine seminaris.
independent study in English
Reading of the compulsory material.
Written home assignement and its presentation in a seminar.
study literature
Social Research. Issues, methods and process. Tim May, Open University Press, 2001
study forms and load
daytime study: weekly hours
2.0
session-based study work load (in a semester):