course aims in Estonian
Kursuse eesmärgiks on psühholoogilistele teadmistele tuginedes suurendada õppija teadmisi organisatsioonis inimestega seotud seikadest, suurendada oskust ära tunda võimalikke probleeme ning oskust nendega toime tulla. Anda teadmisi, mis toetaksid õppija isiksuslikku ja professionaalset arengut ja oskuseid psühholoogiliselt terve töökeskkonna ja töösuhete loomiseks,
course aims in English
The aim of this course is to enhance learner’s psychological knowledge to understand, deal with and solve people issues in the workplace setting. But also to support learner’s (managers) psychological and professional development and provide knowledge to create a psychologically healthy work environment and professional relationships.
learning outcomes in the course in Est.
Kursuse läbinu:
- mõistab juhtimise olemust ja juhi muutunud rolle muutunud töö- ja organisatsiooni keskkonnas;
- mõistab, kuidas edukad juhid ja liidrid mõjutavad oma järgijaid hästi läbimõeldud ja selgelt edastatud ideede ja ettepanekute ja väärtuste kaudu, mis peegeldavad ühishuvisid;
- oskab rakendada koostöö ja meeskonnatöö oskusi ning kujundada edukaid liider-järgija suhteid;
- mõistab emotsionaalse kompetentsuse osa suhtlemises ja selle mõju nii mõtlemisele kui inimsuhetele ning oskab muuta oma mõtteid ja seisukohti teistele mõistetavaks;
- oskab ära tunda stressi ilminguid ja on võimeline adekvaatselt hindama situatsioone ning toime tulema stressiga.
learning outcomes in the course in Eng.
The student passing the course is able to:
- understand the changed managerial position and new leadership roles in changed working context;
- understand how successful leaders are able to influence followers through the effective communication of well-reasoned ideas, proposals, and values reflective of the greater good;
- apply the basic skills of peer interaction and teamwork and build effective leader-member exchange relationships;
- understand their emotional competences and how they affect thinking and interaction with others and be able to make their thinking and reasoning more visible to others;
- to recognize stress symptoms, evaluate adequately situations and cope with stress.
brief description of the course in Estonian
Juhtimisteooriate psühholoogilised aspektid.
Juht ja liider organisatsioonis. Juhtide kaksikroll. Juhtimise kompetentsid, juhtimiskogemus.
Juhi isiksus ja juhtimiskäitumine. Karismaatiline juht. Mainekujundamine. Eneseteadlikkus, enesejuhtimine, sisemine motivatsioon ja enesetõhusus. Professionaalne eneseanalüüs.
Eestvedamise stiilid ja mudelid. Inimese keskne juhtimine. Juhi rollid ja juhtimiskäitumine. Loovjuhtimine.
Liidri ja järgijate suhted. Järgija käitumise viisid. Psühholoogilised ja sotsiaalsed lepped, tööhõivevõime määr, piirideta karjäär. Sotsiaalne mõju. Emotsionaalne intelligentsus.
Juht kui suhtleja. Avatud kommunikatsioon. Sotsiaalne kompetentsus ja enesekehtestamine. Avalik esinemine. Organisatsiooni sisekommunikatsioon ja suhtevõrgustike loomine.
Inimeste motiveerimine ja tunnustamine. Inimene organisatsioon sobivus ja juhi rollid sobivuse tagamisel. Töise tegevuse hindamine ja tagasiside andmine. Tunnustamine.
Otsustamine ja probleemide lahendamine. Nõupidamiste ja koosolekute korraldamine.
Läbirääkimised ja konfliktide lahendamine. Meeskonna moodustamine ja meeskonna juhtimine. Grupiprotsessid organisatsioonis ja nende juhtimine.
Läbipõlemine ja selle vältimine. Stressi juhtimine.
Juhi roll organisatsiooni kultuuri kujundamisel.
brief description of the course in English
Psychology in management.
Management and leadership in organization. Manager’s two roles – leadership in management. Management competences, wisdom and experiences.
The role of personality and individual characteristics. Charismatic leaders. The imago. Self-consciousness, self-leadership, inner motivation and self-efficacy. Professional self analysis.
Leadership types and styles. Person oriented management. Creative management. Manager’s roles and leadership behavior.
Leader-member exchange relationships. Follower behavior. Psychological and social contracts, employability, boundaryless careers. Social influence. Emotional intelligence. Leader’s communication competences. Social competences and self-assurance. Open communication, organization’s inner communication and social networks.
The motivation to work. Reinforcement theories. Person-organization fit and the manager’s role. Performance appraisal and giving feedback.
Decision making and problem solving. Planning and arranging the meetings. Conflict process and conflict handling methods. Negotiations. Teamwork, team management and effectiveness. Intergroup behavior.
Occupational stress and burnout. The causes and consequences of stress, stress prevention and coping ways.
Organization climate and culture. The causes and consequences of climate.
type of assessment in Estonian
Eristav hindamine
Lõpphinne kujuneb kirjaliku arvestustöö (50%) ja grupitöö koondhindena (50%)
type of assessment in English
Graded assessment
Final grade is formed as a result of two tasks: written test (50%) and group work (50%)
independent study in Estonian
Programmi üksikosade süvendatud käsitlus ja seminarideks ettevalmistus toimub kirjanduse ja andmebaaside alusel. Grupitöö sisuks on organisatsiooni erinevate valdkondade sügavam analüüs, mis eeldab uuringu läbiviimist mõnes organisatsioonis.
independent study in English
Deeper studies of some parts of program and preparation for seminars is based on literature and databases. Group work includes deeper analysis of some organizational psychology subject which requires designing and carrying out a research in an organization.
study literature
Brooks, Ian 2008 Organisatsioonikäitumine: Üksikisik, rühm ja organisatsioon, Äripäeva raamat, Tallinn, Tänapäev
Davis, Martha, Fanning, Patrick, McKey, Matthew 2004 Suhtlemisoskused, Tallinn, Väike Vanker
De Vries, Manfred Kets, 2001 Juhtimise müstika: käsiraamat inimestega töötamiseks, Kirjastus Pegasus
Lussier, R.N. and Achua, C.F. 2004. Leadership Theory, Application Skill
Development. South Western Publishing, ISBN: 032155565, 2004, 2nd Edition.
Northouse, Peter G. 2006. Leadership Theory and Practice, Fourth Edition. SAGE Inc. (ISBN 141294161X)
Üksvärav, Ra0ul, 2004 Organisatsioon ja juhtimine, Tallinn, Valgus
study forms and load
daytime study: weekly hours
4.0
session-based study work load (in a semester):
exercises
2.0
exercises
20.0