course aims in Estonian
Aine eesmärk on anda teadmised ja oskused, mis võimaldavad üliõpilasel hinnata IKT-lahenduste mõju avaliku sektori protsessidele ja teenustele, keskendudes andmehalduse ja infoturbe põhimõtetele, ning aidata mõista info- ja kommunikatsioonitehnoloogia (IKT) rolli avaliku sektori teenuste osutamisel, digitaliseerimisel ja haldamisel.
course aims in English
The course aims to provide knowledge and skills that enable the student to assess the impact of ICT solutions on public sector processes and services, with a focus on data management and information security principles, and help the student understand the role of information and communication technology (ICT) in the provision, digitalization, and management of public sector services.
learning outcomes in the course in Est.
Õppeaine läbinud üliõpilane:
- rakendab IKT-põhimõtteid digimuutuste juhtimisel avalikus sektoris, sh avalike teenuste arendamisel ja pakkumisel ning nende kvaliteedi ja efektiivsuse tõstmisel;
- prognoosib uute teenuste vajalikkust, tuginedes andmete ja tehnoloogiate analüüsile ning integreerib andmepõhise lähenemise avaliku sektori teenuste juhtimisse ja otsuste tegemisse;
- planeerib ja teostab digimuutusi, sh IKT arendusprojekte, mis toetavad avaliku sektori teenuste kvaliteedi ja efektiivsuse tõstmist;
- hindab ja rakendab tehnoloogilisi uuendusi ning andmevahetuse lahendusi, et toetada andmepõhiseid otsuste tegemise praktikaid ja teenuste koosvõime raamistikku avalikus sektoris;
- võrdleb ja analüüsib erinevaid digimuutuste juhtimise mudeleid ning rakendatavaid innovatiivseid tehnoloogilisi lahendusi avalikus sektoris;
- analüüsib avalikku haldust ja IKT-d, lähtudes Euroopa Liidu direktiividest, poliitikatest ja õigusloomest.
learning outcomes in the course in Eng.
After completing this course the student:
- applies ICT principles in managing digital transformations in the public sector, including the development and delivery of public services, and improving their quality and efficiency;
- forecasts the need for new services based on data and technology analysis, and integrates a data-driven approach into the management and decision-making processes of public services;
- plans and implements digital transformations, including ICT development projects that support the enhancement of the quality and efficiency of public sector services;
- evaluates and applies technological innovations and data exchange solutions to support data-driven decision-making practices and interoperability frameworks in the public sector;
- compares and analyzes various models for managing digital transformations and innovative technological solutions applied in the public sector;
- analyzes public administration and ICT, based on European Union directives, policies, and legislation.
brief description of the course in Estonian
Aine käsitleb IKT rakendusi avalikus sektoris, keskendudes avalike teenuste digitaliseerimisele, nende tõhususele ja kättesaadavusele. Õppeaine annab ülevaate avaliku sektori teenuste olemusest ja digitaliseerimise võimalustest, samuti andmete haldamise ja infosüsteemide rollist teenuste pakkumisel. Eraldi tähelepanu pööratakse avaliku sektori infotehnoloogia süsteemide ja andmehalduse turvalisuse ja efektiivsuse tagamisele.
brief description of the course in English
The course covers the application of ICT in the public sector, focusing on the digitalization, efficiency, and accessibility of public services. It provides an overview of the nature of public services and the possibilities for their digital transformation, as well as the role of data management and information systems in service delivery. Special attention is given to ensuring the security and effectiveness of ICT systems and data management in the public sector.
type of assessment in Estonian
-
type of assessment in English
-
independent study in Estonian
-
independent study in English
-
study literature
Õppematerjalid on kursusel osalejatele kättesaadavad e-õppekeskkonna (nt Moodle) kaudu.
study forms and load
daytime study: weekly hours
4.0
session-based study work load (in a semester):
exercises
2.0
exercises
20.0