course aims in Estonian
Aine eesmärk on anda ülevaade loomade mitmekesisusest, üldzooloogia ja erizooloogia alustest; õppida tundma loomariiki kõrgemate taksonite tasemel.
course aims in English
An introduction to the animal diversity and to the principes of general and special zoology. The course aims to give an overview of animal kingdom by major taxa.
learning outcomes in the course in Est.
Aine läbinud üliõpilane:
- tunneb üld- ja erizooloogia aluseid ning saab neist aru;
- tunneb loomariigi süsteemi, kõrgemaid taksoneid ja nende ehitust, põlvnemist, bioloogiat, ökoloogiat;
- oskab tuua näiteid taksonite esindajate kohta.
learning outcomes in the course in Eng.
After completing this course the student:
- knows the principles of general and special zoology;
- knows classification, major taxa, their structure, origin, biology, ecology;
- names representives of taxa.
brief description of the course in Estonian
Üldkursus, mis käsitleb nii üldzooloogia kui ka erizooloogia aluseid. Üldzooloogia: loomorganismide üldised ehitusprintsiibid ja talitlus. Erizooloogia: ülevaade selgrootutest, nende klassifikatsioonist, ehitusest ja evolutsioonilist kõrgemate taksonite tasemel. Ülevaade keelikloomadest, nende ehitus, süsteem, põlvnemine, bioloogia, ökoloogia.
brief description of the course in English
Basics of both general zoology and special zoology. General zoology: general structure and function of animal organisms. Special zoology: survey of invertebrates, their classification, structure and evolution at the level of major taxa. Survey of chordata, their structure, system, origin, biology, ecology.
type of assessment in Estonian
Arvestus
type of assessment in English
Pass/fail assessment
independent study in Estonian
Loengutes tutvustatava õppematerjali ja artiklite läbitöötamine.
independent study in English
Reading of recommended scientific articles and selected references.
study literature
Aul, J., Ling, H. Selgroogsete zooloogia. Valgus, 1969.
Hickman, C. P., Roberts, L. S., Larson, A. Animal Diversity. McGraw-Hill, 2003. (või uuem trükk / or newer edition of this textbook.)
study forms and load
daytime study: weekly hours
2.0
session-based study work load (in a semester):