course aims in Estonian
Anda ülevaade ettevõtluse, loovuse ja innovatsiooniga seotud põhimõistetest ja praktikatest. Aidata üliõpilasi mõistmaks loovuse rolli ja selle rakendamisvõimalusi probleemide lahendamisel ja uute ning tegutsevate ettevõtete arendamisel.
course aims in English
Introduce the principles and practices of entrepreneurship, creativity and innovation. Help students to understand the role of creativity and implement it for solving problems and for developing new and established enterprises.
learning outcomes in the course in Est.
Kursuse läbinud üliõpilane:
1. Tunneb ettevõtluse, loovuse ja innovatsiooniga seotud põhimõisteid.
2. Analüüsib loovuse ja innovatsiooni võimalusi ning pakub lahendusi ettevõtete arendamiseks.
learning outcomes in the course in Eng.
The student:
1. Knows main principles of entrepreneurship, creativity and innovation.
2. Analyses capabilities of creativity and innovation, and designs context-specific solutions for developing enterprises.
brief description of the course in Estonian
Loovuse seos ettevõtluse ja innovatsiooniga. Loovus ja indiviid. Loovus ettevõtte kontekstis. Loovuse ja innovatsiooni takistused. Loovuse ja innovatsiooni juhtimine ettevõttes. Innovatsioonivõimekuse arendamine ettevõttes. Innovatsiooni tüübid (toote-, teenuse-, protsessi-, jne.). Innovatsioon erinevates majandussektorites. Riiklik innovatsioonipoliitika ja toetusmeetmed. Intellektuaalomand – patendid, kaubamärgid. Sotsiaalne vastutus, eetika, väärtused.
brief description of the course in English
Connections of creativity with entrepreneurship and innovation. Creativity and individual. Creativity in the context of enterprise. Barriers to creativity and innovation. Managing creativity and innovation in enterprises. Developing innovation capabilities in enterprises. Different types of innovation (product, service, process, etc.). Different nature of innovation depending on the economic sector. State innovation policy and support measures. Intellectual property – patents, trademarks. Social responsibility, ethics and values in entrepreneurial innovation.
type of assessment in Estonian
-
type of assessment in English
-
independent study in Estonian
-
independent study in English
-
study literature
Fagerberg, J.; Mowery, D. C.; Nelson, R. R. (toim) The Oxford Handbook of Innovation, Oxford University Press 2004
Managing innovation : integrating technological, market and organization change / Joe Tidd, John Bessant, Keith Pavitt, Chichester : Wiley, c2005
Innovation and entrepreneurship / John Bessant, Joe Tidd
Chichester : Wiley, c2007, 2008
study forms and load
daytime study: weekly hours
5.0
session-based study work load (in a semester):