course aims in Estonian
aine eesmärk on arendada üiõpilaste avaliku esinemise ja kõnelemise põhioskusi.
course aims in English
The aim of this course is to develop students' public speaking and speech skills.
learning outcomes in the course in Est.
Õppeaine läbinud üliõpilane:
- oskab oma esinemishirme valitseda;
- suudab rääkida teiste inimeste ees veenvalt ja väljendusrikkalt;
- oskab luua veenva ja selge kõne;
- teab ja oskab kasutada erinevaid retoorika ja kõne komponeerimise võtteid;
- oskab lugusid leida ja rääkida;
- oskab kasutada esitlusmaterjale, nagu slaidid, rekvisiidid jms.
learning outcomes in the course in Eng.
After completing this course, the student:
- can manage their performance anxiety;
- can speak convincingly and expressively in front of other people;
- can create a persuasive and clear speech;
- knows and can use various techniques of rhetoric and speech composition;
- can find and tell stories;
- can use presentation materials such as slides, props, etc.
brief description of the course in Estonian
Läbi praktiliste harjutuste õpitakse veenvalt ja selgelt rääkima, looma kõne ja seda esitama. Kursuse jooksul valmib igal õpilasel kõne, mis lõpuks arvestusel teistele ette kantakse.
Teemad, mida kursuse jooksul käsitletakse:
1. Kuidas olla laval?
2. Kuidas jõuda mõttest kõneni?
3. Kuidas jutustada lugu?
4. Kuidas kasutada esitlusmaterjale?
brief description of the course in English
Through practical exercises, students will learn to speak clearly and convincingly, create a speech, and present it. During the course, each student will prepare a speech delivered to fellow students at the end of the course.
The topics covered during the course:
1. How to be on stage?
2. How to get from thought to speech?
3. How to tell a story?
4. How to use presentation materials?
type of assessment in Estonian
Arvestatud/Mittearvestatud.
Suuline arvestus, mis koosneb auditooriumi ees kursuse jooksul enda loodud kõne ettekandmisest koos presentatsioonimaterjalidega. Hinnatakse esinemisoskust ja tehnikat ning arengut kursuse jooksul. Kõne sisu ülesehitust, sõnumite edastust ja argumentatsiooni. Presentatsioonimaterjalide ülesehitust ja mõjuvust ja nendega kokkumängu oskust.
type of assessment in English
Non-graded assessment.
independent study in Estonian
-
independent study in English
-
study literature
Hägg, Göran (2003) Praktiline kõnekunst. Klassikaliste ja kaasaegsete näidetega. "Loomingu Raamatukogu" 2003, nr 35-38 Tallinn Perioodika AS.
Anderson, Chris (2019) TED Kõnelemise kunst. Avaliku esinemise põhitõed. Helios Kirjastus.
study forms and load
daytime study: weekly hours
1.5
session-based study work load (in a semester):