course aims in Estonian
Anda süvateadmisi töötervishoiu ja tööohutuse kontseptsioonidest ja juhtimisest, töökeskkonna ohuteguritest ning arendada töökeskkonna juhtimise oskusi ergonoomilise, ohutu ja tootliku töökeskkonna loomiseks.
Tutvustada töökeskkonnapoliitika ning ergonoomika põhialuseid, mille rakendamine aitab kaasa ohutu töökeskkonda arendamisele, töökeskkonna ohtude vähendamisele või vältimisele ning ebaotstarbekate kulutuste vähendamisele, tootlikkuse ja kvaliteedi tõstmisele ning ettevõtte kasumi suurendamisele. Omandatakse oskused töökeskkonna riskide ja ohtude ennetamiseks ja vältimiseks.
course aims in English
To provide in-depth knowledge of occupational hazards, occupational health and safety management concepts and to develop skills in order to enhance ergonomics, safe and productive working environment.
The objective of the course is (a) to introduce the working environment politics and ergonomics as a useful way of creating and enhancing safe working environment; (b) to identify occupational hazards and control measures, in order to increase productivity and quality as well as to decrease costs; (c) to give participants an overview and understanding of the workplace health and risk promotion.
learning outcomes in the course in Est.
Kursuse läbinud üliõpilane:
- oskab defineerida erinevaid töökeskkonna, tervisliku käitumise ja ergonoomikaga seotud mõisteid;
- teab töökeskkonna ohutegureid ja ergonoomilise töökohal kujundamisega seotud põhimõtteid ja õiguslikke regulatsioone ning oskab neid praktikas rakendada;
- oskab leida ja hinnata parimad töötervishoiu ja tööohutuse juhtimise lahendused, arvestades organisatsioonilisi ja sotsiaalseid tegureid töö kujundamisel inimeste tervise ja ohutuse tagamiseks;
- oskab rakendada riski juhtimise printsiipe töökeskkonna ohutegurite kindlaksmääramisel, hindamisel ja ennetamisel, et tagada tegevuse kõrge efektiivsuse nii vaimsel kui füüsilisel tööl;
- oskab interpreteerida ja rakendada seadusandlusest lähtuvaid nõudmisi ja koguda andmeid konkreetsete töökohtade parendamise kohta;
- oskab hinnata töötervishoiu- ja tööohutusealaseid majanduslikke aspekte.
learning outcomes in the course in Eng.
Student:
- is able to define topics to work environment, health behavior, ergonomics and other related areas;
- knows the occupational risk factors, ergonomic workplace design and legislative framework and is able to apply them in practice;
- knows how to find and critically assess the best solutions for an effective health and safety management, taking into account organisational and social factors in designing the work environment and processes in a healthy and safe way;
- is able to apply risk management principles to anticipate, identify, evaluate and control occupational hazards in order to arrange effective work, in both mental and physical way;
- is able to interpret and apply legislative requirements as well as to collect relevant data to identify trends and issues in the workplace;
- acquisition of knowledge in economic evaluation of occupational health and safety aspects.
brief description of the course in Estonian
Töökeskkonnaalane seadusandlus Euroopa Liidus ja selle rakendamine Eesti seadusandluses. Töötervishoiusüsteem Eestis, selle majanduslikud aspektid. Riskiteooria, terminid. Töökeskkonna ohutegurid ja nende mõju töötaja tervisele. Ergonoomika alused, kognitiivne ergonoomika. Ergonoomilised aspektid töökeskkonnas, nende hindamine, töökoha ergonoomiline kujundamine (antropomeetria ja biomehaanilised andmed, üldised põhimõtted). Ergonoomiliste ja ohutute töövõtete rakendamine. Vaimse ja füüsilise väsimuse ning tööstressi hindamine. Vananemisprobleemid arenenud maades. Riskianalüüsi meetodid ja riskide juhtimine töökeskkonnas. Tööle esitatavad nõuded, töösooritus, töömeetodid ja töötaja produktiivsus. Kutsehaiguste ennetamine, tervisedendus töökohal. Töötervishoiu ja tööohutuse majanduslikud arvutused. Otsuste vastuvõtmine arvestades majanduslikke, sotsiaalseid ja poliitilisi väärtusi.
Vastavalt aine kirjeldusele praktilised tööd.
brief description of the course in English
The foundations of EU regulation of health and safety at work and its implementations in Estonian regulation. Economics and occupational health and safety system in Estonia. Hazards and risk theory. Risk factors and their effect on workers’ health. Ergonomics and cognitive ergonomics, assessment of ergonomics, ergonomic design of the workplaces (inc. applying anthropometric and biomechanical data). Assessing mental and physical fatigue, work related stress. Aging problems in developed countries. Managing risks in work environment. Risk assessment and management methods. Requirements for work, work performance, work methods and workers’ productivity. Prevention of work related diseases, health promotion and healthy lifestyles. Economic aspects of occupational health and safety. Decision making considering economic, political and social values.
Practical works/assignments based on the content of the subject.
type of assessment in Estonian
Eristav hindamine. Hinne kujuneb erinevate iseseisvate tööde koondhindena.
- harjutustundides sooritatud tööd ja –arutelud: 40%
- iseseisev uurimustöö (töökoha riskianalüüs, s.h. töökoha ergonoomiline hindamine) : 20%
- kirjalik eksam: 40%
type of assessment in English
Distinctive assessment. Final grade will be based on each of the following activities:
- practical works/assignments and discussions during practical classes: 40%
- Problem-focused task/work - workplace risk assessment (i.e. workplace ergonomic survey): 20%
- written exam: 40%.
independent study in Estonian
-
independent study in English
-
study literature
1. R.S. Bridger (ed.). 2009. Introduction to ergonomics. 3d ed. Taylor & Francis, London /või/ R.S. Bridger (ed.). 2003. Introduction to ergonomics. 2nd ed. Taylor & Francis, London
2. W. Karwoski & W.S. Marras (ed.). 2003. Occupational ergonomics: design and management of work systems. CRC Press, Boca Raton
3. Koradecka, D. (ed) Handbook of Occupational Health and Safety. Boca Raton, Taylor & Francis, 2010.
4. Smith, G.W: Management Obligations for Health and Safety. Taylor & Francis, 2011.
5. Gatchel, R.J., Schults, I (Eds). Handbook on Occupational Health and Wellness. Springer, 2012
6. Grandjean, E., Kroemer, K.H.E. Fitting the task to the human: A textbook of occupational ergonomics. Philadelphia, Taylor & Francis, 1997.
7. Tint, P. (2007). Töökeskkond ja ohutus. Tallinn, TTÜ
8. Stanton, N., Hedge, A., Brookhuis, K., Salas, E., Hendrick, H. (2005). Handbook of human factors and ergonomics methods. Boca Raton, FL, CRC Press.
study forms and load
daytime study: weekly hours
4.0
session-based study work load (in a semester):