course aims in Estonian
- Käsitleda ettevõtlust, ettevõtlusprotsessi ja äri planeerimist rõhuasetusega teadus- ja arendustegevuse ning innovatsiooni rollile.
- Pakkuda teadmisi innovatsiooni ja tehnoloogia juhtimisest ettevõtte tasandil.
- Pakkuda teadmisi avaliku sektori innovatsioonist ning selle juhtimise erinevustest võrreldes erasektori innovatsiooniga.
- Analüüsida ettevõtluskeskkonna mõju ettevõtte tegevusele ning kavandada ärimudelit- ja strateegiat.
- Analüüsida ettevõtluse-, teadus- ja arendustegevuse ning innovatsiooni alaseid poliitikaid ning tugisüsteemi.
course aims in English
- Analyse entrepreneurship and entrepreneurial process with the focus on R&D and innovation.
- Analyse innovation and technology management on company level.
- Analyse public sector innovation and how its management is different from private sector innovation management.
- Analyse the impact of wider environment on company activities and how to develop business models and strategies.
- Analyse entrepreneurship related policy, especially R&D and innovation policy, and enterprise support system.
learning outcomes in the course in Est.
Õppeaine edukalt läbinud üliõpilane:
- selgitab ettevõtluse põhimõisteid ja protsesse ning seostab neid T&A ja innovatsiooniga;
- nimetab ettevõtte majandustegevuse olulisemaid aspekte Eestis ja rahvusvaheliselt;
- tuvastab ettevõtte asutamise ja sellega seotud probleeme ning määratleb võimalikud lahendused;
- demonstreerib teadmisi innovatsiooni ja tehnoloogia juhtimisest ettevõtte tasandil;
- hindab ärivõimalusi, analüüsib ettevõtluskeskkonna mõju ettevõtte tegevusele ning kavandab ärimudelit, äriplaani ja finantsplaani, sh praktilisel tasandil;
- tõestab oskust loovalt ja ettevõtlikult mõelda ning meeskonnatööna ideid (eriti just tehnoloogia- ja innovatsiooniintensiivseid) arendada, kuna tunneb äriideede genereerimise, arendamise ja hindamise meetodeid;
- analüüsib laiema keskkonna (sh digitaliseerimisega seonduva) mõju ettevõtte tegevusele ning tunneb ettevõtluse, teadus- ja arendustegevuse ning innovatsiooni alast poliitikat ning tugisüsteemi;
- demonstreerib teadmisi ettevõtlusalase teadusliku diskursuse arenguloost ning viimase aja olulisematest uurimisteemadest.
learning outcomes in the course in Eng.
After successfully completing the subject the student:
- explains the main concepts and processes of entrepreneurship, and relates these to R&D and innovation;
- names the main aspects of the enterprise's economic activities in Estonia and internationally;
- identifies problems and possible solutions in establishing an enterprise;
- demonstrates knowledge on innovation and technology management at the company level;
- evaluates business opportunities, analyses the impact of business environment on the company's activities, and plans a business model, a business plan and a financial plan, including on a practical level;
- proves the ability to think creatively and entrepreneurially and to develop ideas (especially technology- and innovation-intensive) in teamwork, as he/she is aware of how to generate, develop and evaluate business ideas;
- analyzes the impact of the wider environment (including digitalization) on the company's activities and knows the entrepreneurship, research and development, and innovation policies and the support system;
- demonstrates knowledge on the evolution of the academic discourse on entrepreneurship and the most important research topics.
brief description of the course in Estonian
Ettevõtlusõpe on mitmetahuline, interdistsiplinaarne ala, mis on kaugenenud majandus- ja juhtimiskesksest lähenemisest, hõlmates üha laiemat spektrit erinevaid teadmisi ja oskusi, mis põhjendab ka allpoololevat - kolmeks blokiks jaotatud - lähenemist.
Esmalt käsitletakse ettevõtluse, T&A ja innovatsiooni põhimõisteid ja protsesse, arengutendentse ning omandatakse teadmised ettevõtte tasandil toimuva innovatsiooni olemusest, ettevõtete strateegiatest innovatsiooni edendamisel, tehnoloogia ning teadus- ja arendustegevuse rollist innovatsioonis, nii Eestis kui rahvusvaheliselt. Sellele keskendub ka esimene grupitöö, kus käsitletakse innovatsiooni ning äriprotsesside erinevust erinevates ettevõtlusvaldkondades.
Teisest blokis omandatakse teadmised ettevõtte asutamisest ning tehnoloogia juhtimisest, ning sellega seotud probleemide lahendamisest, rõhusetusega sellele, kuidas jõuda äriideest äriplaanini. Samuti käsitletakse innovatsiooni juhtimist avalikus sektoris.
Kolmandas blokis analüüsitakse keskkonna mõju ettevõtte tegevusele ja arengule. Rakendatakse innovatsioonisüsteemi kontseptsiooni ning (tehnoloogilise) innovatsiooni rollist ja mõjust ühiskonna ning majanduse arengus. Põhjalikult käsitletakse T&A süsteemi mõju ettevõtlusele. Grupitööna analüüsitakse erinevas arengufaasis olevaid ettevõtteid ning nende potentsiaalseid arenguvõimalusi, luues seose ettevõtlusalase majanduspoliitikaga (eriti just teadus- ja arendustegevuse alase ning innovatsioonipoliitikaga) ning ettevõtluse tugisüsteemiga.
brief description of the course in English
Entrepreneurship is multifaceted, interdisciplinary field that does not relate only to management issues, but includes wider spectrum of knowledge and skills, and justifies the threefold approach.
First, main entrepreneurship, R&D and innovation related concepts, processes and tendencies are discussed. Company level innovation processes and company strategies in advancing (technological) innovation and research and development are discussed. The focus is both on Estonia as well as international developments. These skills are applied in the first group work where differences in innovation and business processes in different economic sectors are treated.
The second block focuses on establishment of an enterprise and on relating entrepreneurship, R&D and innovation, and solving respective problems; the focus is on the development of a business idea into a business plan. Also, public sector innovation is discussed.
In the third block the impact of wider context on company management and development is analysed. Innovation system concept is applied and the impact of R&D system on entrepreneurship is discussed in detail. The group assignment concerns various development phases of companies and the analysis of potential further business opportunities. Linkages are created with entrepreneurship related policies, and especially R&D and innovation policy, and enterprise support system.
type of assessment in Estonian
Hindamise aluseks on 2 grupitööd (iga töö annab 15% lõpuhindest), individuaalne essee (30%) ning kirjalik lõpueksam ja aktiivne osalemine loengutes/seminarides (40%). Positiivse tulemuse saamine eeldab positiivset sooritust kõigi kolme hindamismeetodi osas.
type of assessment in English
The final result is based on two group works (each 15% of the final result), individual essay (30%) and final written exam and active participation in lectures/seminars (40%). For the positive result of the course positive result in all sub‐criteria has to be acquired.
independent study in Estonian
Kõik grupitöö tulemused tuleb esitada seminaris kümmekonna minuti jooksul. Lõplik grupitöö tuleb esitada powerpoint presentatsioonina. Hinnatakse gruppi tervikuna grupihindega, mis on omistatav kõigile grupiliikmetele, kuid individuaalne esinemine ning aruteludes osalemine võib mõjutada grupitööde lõpptulemuse kujunemist.
independent study in English
Group work results must be presented at the seminar during ten minutes. Final group work must be submitted as a PowerPoint presentation. The group as a whole will be evaluated, but an individual performance and participation in discussions might influence the formation of the final score.
study literature
Tidd, J. and Bessant J. (2013). Managing Innovation: Integrating Technological, Market and Organizational Change. 4th Edition. Wiley.
Bessant, J. and Tidd, J. (2015). Innovation and Entrepreneurship. Wiley
Bjerke, B. (2014) About Entrepreneurship. Edward Elgar.
Chell, E., Karataş-Özkan, M. (2014) Handbook of Research on Small Business and Entrepreneurship Edward Elgar.
Welter, F., Smallbone, D., Gils, A. Entrepreneurial Processes in a Changing Economy. Frontiers in European Entrepreneurship. Edward Elgar.
Osterwalder, A. & Pigneur, Y. (2010) Business Model Generation. Wiley
Tidd, J., Bessant, J., Pavitt, K. (2006). Innovatsiooni juhtimine. Tehnoloogiliste, organisatsiooniliste ja turu muudatuste integreerumine. Tallinn: Pegasus.
Fagerberg, J.; Mowery, D. C.; Nelson, R. R. (toim) (2004) The Oxford Handbook of Innovation, Oxford University Press.
Dodgson, M.; Gann, D. M.; Salter, A. (2008) The Management of Technological Innovation Strategy and Practice, Oxford University Press.
study forms and load
daytime study: weekly hours
4.0
session-based study work load (in a semester):