course aims in Estonian
Aine eesmärk on selgitada säästva arengu mõistet, keskkonnakaitse olemust, globaalsete põhiprobleemide põhjuseid ja tagajärgi ning seda, kuidas rakendatakse säästva arengu põhimõtteid Eestis ja Euroopas.
course aims in English
The aim of this course is to explain the meaning of sustainable development, give a general introduction to environmental protection and the main global environmental issues and consequences, and how sustainable development is being implemented both in Estonia and in Europe.
learning outcomes in the course in Est.
Aine läbinud üliõpilane:
- teab, mida tähendab säästev areng ja millest see koosneb;
- oskab välja tuua antud valdkonna põhilisi probleeme ja neid analüüsida;
- teab, miks ja kuidas säästvat arengut rakendatakse,
- mõistab ja oskab analüüsida peamiseid keskkonnaprobleeme, mõistab nende olemust;
- tunneb eriala sõnavara ja oskab seda kasutada;
- saab aru looduslike protsesside vahelistest seostest;
- oskab sõnastada valdkonnaga seotud aktuaalseid probleeme.
learning outcomes in the course in Eng.
After completing this course the student:
- knows the meaning of the concept of sustainable development;
- is able to name and analyse the main problems of this field;
- knows how and why sustainable development is implemented;
- understands and analyses main environmental problems and their nature;
- knows and uses professional terminology;
- understands the relationship between natural processes;
- knows how to formulate problems related to topical issues.
brief description of the course in Estonian
Kursus annab ülevaate säästvast arengust (kuidas ühendada omavahel keskkonda, majandust, ja sotsiaalvaldkonda). Tähtsamad antud valdkonda reguleerivad dokumendid on: Agenda 21. Säästva arengu seadus, Säästva arengu tegevuskava aastani 2030. Kursuse eesmärk on anda ülevaade globaalsetest keskkonnaprobleemidest (nende olemus, põhjused, tagajärjed, abinõud Eestis ja mujal maailmas). Nendeks probleemideks on rahvastiku suurenemine ja linnastumine, õhu saastumine ja kliimamuutused, kasvuhooneefekt, osoonikihi hõrenemine ja osooniaugud, happevihmad ja hapestumine, mageveekogude eutrofeerumine, õlisaaste, toksilised elemendid, erosioon ja kõrbestumine, metsade hävitamine, biomitmekesisus vähenemine.
brief description of the course in English
The course provides an overview of sustainable development (how to connect the environment, the economy and the social field). The main regulations documents are: Agenda 21. Sustainable Development Act, Sustainable Development Action Plan until 2030. The aim of course is introduction the main global environmental problems (entity, reasons, effects, arrangement around the world and in Estonia). These problems are growth of the human population and urbanization, air pollution and climate change, greenhouse effect, thinning of the ozone layer and ozone hole, acid rain and acidification, eutrophication of fresh water, oil pollution, toxic elements, erosion and desertification, forest declines, biodiversity loss.
type of assessment in Estonian
Arvestus toimub kirjaliku testiga. Arvestuse sooritamiseks tuleb koguda vähemalt 51% kõikidest võimalikest punktidest.
Essee või analüüs erialasel teemal peab olema esitatud enne eksamit.
type of assessment in English
Test is written. A minimum of 51% from all possible points is required for a pass.
Essay or analyze in the field of study should be submitted before the exam.
independent study in Estonian
Essee või analüüs eriala teemal
independent study in English
Essay or analyze in the field of study.
study literature
Säästva arengu seadus.
Säästva arengu tegevuskava aastaks 2030
P.Anttila jt. Globaalsed keskkonnaprobleemid. Tartu, 1996.
R.B.Primack jt. Sissejuhatus looduskaitsebioloogiasse. Tartu, 2008.
C.Ponting. Maailma roheline ajalugu. Keskkond ja suurte tsivilisatsioonide kokkuvarisemine. Roheline Raamat, 1991.
K. Vipp. Globaalpohmelus. Naftatipuvaade tööstusühiskonnale. 2012
Roberts, C. (2015). Elav ookean. Kuidas meie mered muutuvad.
Montgomery, D.R. (2014). Muld. Tsivilisatsioonide häving.
study forms and load
daytime study: weekly hours
4.0
session-based study work load (in a semester):
practices
2.0
practices
12.0