course aims in Estonian
NB! Õppeainet loetakse ainult Tartu kolledžis.
Anda ülevaade kolmemõõtmelisest graafikast ja objektide modelleerimisest. Arendada üliõpilase ruumilist mõtlemist ja oskust esitada oma ideid ja keskkonda kolmemõõtmeliselt. Anda üliõpilasele baasteadmised 3D keskkondade mängustamisest Unity3D keskkonnas.
course aims in English
NB! The course is taught only in Tartu College.
The aim of this course is to provide a review of 3D graphics and modeling of objects. Develop spatial thinking and the ability to present ideas and environments in 3D. To give a student a basic knowledge of 3D environments gamification in the Unity3D engine.
learning outcomes in the course in Est.
Aine läbinud üliõpilane:
- teab Blenderi põhilisi omadusi ja tööpõhimõtteid;
- loob ja otsib 3D objekte ning oskab nendega ümber käia;
- kasutab materjale ja tekstuurikaarte;
- saab aru liit- ja virtuaalreaalsuse kontseptsioonist ning nende tehnoloogiate kasutusvaldkondadest;
- impordib 3D objekte Unity3D keskkonda;
- lisab mängumootori keskkonda liideseid, animatsioone, liikumist, collider’eid ja interaktsioone;
- töötab mängu keskkonnas materjalide, valgustuse ja varjudega.
learning outcomes in the course in Eng.
After completing this course the student:
- understands the basic functionality, features and principles behind Blender;
- creates, searches and manipulates 3D objects in Blender;
- uses materials and maps;
- understands the concept of Virtual and Augmented reality and usage areas of those technologies;
- imports 3D models to the Unity3D environment;
- adds interfaces, animations, movement controllers, colliders, and interactions to the game engine environment;
- works with materials, lights, and shadows in the game environment.
brief description of the course in Estonian
3D modelleerimise meetodid. Tarkvara kasutajaliides. Tehisobjektide 3D-modelleerimine. Hoone 3D mudeli loomine ruumiplaanide põhjal. Mudelite ühildamine. Tekstuurid (või PBR-tekstuurid). Materjalide loomine. Mängustamine. Virtuaal- ja liitreaalsus. Unity3D mängumootori funktsionaalsus – animatsioonid, interaktsioonid, materjalid, valgustus, varjud, juhtimine. Interaktiivse 3D mudeli esitamine mängumootori keskkonnas.
brief description of the course in English
3D modeling methods. Software interface. 3D-modeling of manmade objects. 3D model creation of the building based on the room plan. Combining models. Unwrap methods and tools based on pixel density methods. Basic texturing (or PBR texturing). Basic material setting (classic method without nods). Gamification, Virtual and Augmented Reality. Unity3D game engine functionality – animations, interactions, materials, lights, shadows, and control. Presenting an interactable 3D model in the game engine environment.
type of assessment in Estonian
Arvestus. Arvestuse eeldus: lahendatud on kõik praktikumide harjutused ja ülesanded ning esitatud ja aktsepteeritud kõik iseseisvad tööd. Täpsed nõuded aine läbimiseks esitab õppejõud aine algul kursuse õpikeskkonnas. Õppejõud võib esitada täiendavaid küsimusi kodutööde täitmisel kasutatud vahendite ja meetodite kohta.
type of assessment in English
In order to receive prerequisite for examination accession for the course,
students have to:
- solve all lab work problems;
- defend accepted homeworks, on-site
assignments and the self-assesment tests;
- be able to answer additional questions that are related to the assignments
independent study in Estonian
Praktikumi ajal lahendatakse osa ülesandeid iseseisva tööna. Koduse iseseisva töö sisu ja vormistus peavad vastama antud ülesande püstitusele, kodutöö esitatakse etteantud tähtajaks.. Töö aktsepteeritakse, kui kõik ülesanded on lahendatud ja ükski lahendus ei sisalda olulisi vigu.
Mitteaktsepteeritud iseseisev töö tuleb parandada ja esitada uuesti.
independent study in English
The description of each of the problems is posted and the due date is communicated in the learning environment.The contents of homework should correspond to the problem description and homework should be handed in by the due date.
Homework, that is handed in on time, will be
accepted, if:
- all the assignments have been solved
- none of the parts of the solution contain
important errors nor errors in principle;)
A homework that has not been accepted has
to be corrected and resubmitted.
study literature
1. M. Pollefeys. Visual 3D Modeling from Images (2010).
2. B. Cantrell, N. Yates (2012) Modeling the Environment: Techniques and Tools for the 3D Illustration of Dynamic Landscapes. John Wiley & Sons, Inc., Hoboken, New Jersey.
study forms and load
daytime study: weekly hours
4.0
session-based study work load (in a semester):