course aims in Estonian
Anda teadmisi suhtlemispsühholoogiast; mõista iseenda kui suhtleja iseärasusi; seostada õpitu tulevase erialase tegevuse vajadustega; õppida tundma põhilisi suhtlemistehnikaid ja osata neid kasutada suhtlemissituatsioonides.
course aims in English
Give knowledge of communication psychology, understand peculiarities of himself/ herself as a communicator, combine the acquired knowledge with the needs of the future professional activity; get to know basic communication techniques and learn to use them in communication situation.
learning outcomes in the course in Est.
Õppeaine läbinud üliõpilane:
- kohandab oma käitumist ja suhtlemisviisi, lähtudes suhtluspartneri(te)st, rollidest, olukorrast jmt;
- tunneb ja oskab analüüsida oma keha töövahendi või instrumendina, valitseb oma keha ka keerulistes situatsioonides ja on teadlik selle funktsioneerimisest;
- on suheldes paindlik ja tuleb toime väga eripalgeliste isikuomaduste või rolliga inimestega;
- teeb eesmärgi saavutamiseks või ülesande lahendamiseks tõhusat koostööd, täites oma rolli meeskonnas ning käitudes usaldusväärselt ja koostööd soodustavalt.
learning outcomes in the course in Eng.
After completing this course, the student:
- adapts their behavior and communication style based on communication partners, roles, situations, etc;
- is aware of and can analyze their body as a tool or instrument. Masters control over their body even in complex situations and is conscious of its functioning;
- in communication, the individual is flexible and able to interact with people possessing diverse personalities or roles;
- collaborates effectively to achieve goals or solve tasks, fulfilling one's role within the team, and behaving reliably and in a cooperative manner.
brief description of the course in Estonian
Suhtlemise olemus. Suhtlemisvajadused ja -ülesanded. Suhtlemine ja isiksus. Suhtlemine ja tegevus. Suhtlemine ja sotsiaalsuhted. Suhtlemise struktuur. Suhtlemise subjekt ja objekt. Kommunikatsiooni liigid ja vahendid. Suhtlemise teisendid. Suhtlemistasandid. Suhtlemisbarjäär ja hirm. Suhtlemise mudelid ja stiilid. Situatsiooni mõju suhtlemisel. Suhtlemine olenevalt eesmärgist. Suhtlemistehnika. Inimese tundmine ja taju. Meeldivus. Mõjutamise olemus ja vahendid. Verbaalne suhtlemine. Telefonisuhtlus. Küsimuste käsitlemine. Läbirääkimised. Mitteverbaalne suhtlemine. Kuulamisoskus. Suhtlemistakistused. Konfliktid ja nende lahendamine. Grupikäitumine. Suhtlemissituatsioonide praktiline käsitlemine. Videotreeningud: rollimängud, testid, tutvustamine, esitlemine, intervjuu, etikett.
brief description of the course in English
The nature of communication. Communication needs and tasks. Types and means of communication. Communication models and styles. Communication techniques. Verbal communication. Telephone communication. Business etiquette. Negotiations. Non-verbal communication. Listening skills. Communication inhibitions. Conflicts and dealing with conflicts. A public presentation. The logic and etiquette of a speech. The preparation of a speech. The basics of a debate. The requirements for the written tasks. Video training: role plays, tests, introducing, presentation, interview, etiquette.
type of assessment in Estonian
mitteeristav hindamine
type of assessment in English
pass or fail assessment
independent study in Estonian
1) Essee - „Mina suhtlejana“ ,
2) Endale valitud rolli iseloomustus konkreetsele vabalt valitud
isiksuseteooriale toetudes,
3) Koostada suhtlemisakti (protsessi) kirjeldus / kava
4) Koostada arutlus (viidetega allikatele) konflikti kasutamisest
suhtlemisel.
independent study in English
1) Essay - „I as a communicator“
2) Description of the chosen role on the basis of concrete free-chosen personality theory
3) To compile communication act (process) description / program
4) To compile debate (with references to the sources) about conflict use in communication
.
study literature
Loengumaterjalid ja õppejõu poolt antud kirjandus iseseisvaks tööks
Cialdini, Robert B. (2005). Mõjustamise pühholoogia. Teooria ja praktika. Tln.: Kirjastus Pegasus
Cohen, Allan R., Bradford, David L. (2006). Mõjutamine võimuta. Kuidas juhtida inimesi, kes ei tööta sinu alluvuses. Tln.: OÜ Väike Vanker
Kidron, A., Suhtlemine. Mondo, 2004
Krips, Heiki. (2011). Konfliktidest ja suhtlemisoskusest õpetamisel ning juhtimisel. Tartu: AS Atlex
Lehtsaar, Tõnu. (2008). Suhtlemiskonflikti psühholoogia. Tartu: TÜ Kirjastus
study forms and load
daytime study: weekly hours
4.0
session-based study work load (in a semester):
exercises
3.0
exercises
16.0