course aims in Estonian
Õppeaine läbinud üliõpilane omab teadmisi uudsetest lähenemistest ja väljakutsetest, millele Euroopa Liidu ja maailma töökeskkonna poliitika keskendub, tänapäevastest lahendustest konventsionaalseid ja uusi töökeskkonna riske hallata, põhinedes ergonoomilise lähenemisele, et parandada kvaliteeti ning tervise- ja ohutuskäitumist töökeskkonnas.
course aims in English
Student is able to apply knowledge about the modern ethical challenges and trends of working environment policy in the European Union and in the world, modern solutions for preventing the traditional and new occupational risks, based on ergonomic knowledge for improving health, safety and quality of working environment.
learning outcomes in the course in Est.
• oskab defineerida ja tuvastada konventsionaalseid ja uusi töökeskkonna riske;
• omab teadmisi rahvusvahelistest professionaalsetest andmebaasidest, mis on seotud töökeskkonna, -ohutuse ja –tervishoiuga;
• tunneb Euroopa Liidu asjakohast seadusandlust;
• oskab arvesse võtta organisatsioonilisi, sotsiaalseid ja tehnoloogilisi tegureid ergonoomilise töökoha kujundamisel;
• teab erinevaid probleemilahendus teooriaid ja oskab neid praktikas rakendada.
learning outcomes in the course in Eng.
1. Competency to define and identify traditional and new occupational risks
2. Awareness about the international professional databases related to occupational health and safety
3. Competency in applying knowledge from relevant legislation and EU directives
4. Knowledge how to consider organizational, social and technical factors in order to design an ergonomics workplace
5. Competency in modern problem solving technology.
brief description of the course in Estonian
Aine eesmärk on anda teadmised ja oskused, kuidas juhtida uusi väljakutseid töötervishoiu ja –tööohutussüsteemis. Teemad: EL ja rahvuslik seadusandlus, töökeskkonna ohutegurid (müra, vibratsioon, ebasobiv valgustatus, sisekliima probleemid, masinatest tulenevad riskid, lõike- ja torkeoht, kukkumis- ja libisemisoht, füsioloogilised ja psühhosotsiaalsed ohud), mõju töötaja tervisele ja ohutusele, töökeskkonna riskianalüüs, tehnoloogiliste riskide analüüs, füüsiline ja kognitiivne ergonoomika ja inimfaktorid. Kursuse käigus teostatakse järgmisi praktilisi töid: töökeskkonna mõõtmised, füüsikaliste ohutegurite hindamine, töökeskkonna riskianalüüsi teostamine, tööõnnetuste uurimine, ergonoomilise arvutitöökoha kujundamine jne. Kursust toetab MOODLE keskkond.
brief description of the course in English
The purpose of the course is to give knowledge and skills about development and new challenges of occupational health and safety management systems. Topics: EU and national legislation, occupational hazards (noise, poor lighting, indoor climate problems, risks from the equipment, risk of slipping and falling, physiological and psychosocial hazards) and the influence on employees' health and safety, methods of risk assessment, cognitive ergonomics, computer ergonomics and human factors.
The course includes practical work (measurements of physical hazards), assessment of physical occupational hazards, computer work and ergonomics, conducting workplace risk assessment, investigation of occupational accidents etc. The course is provided with the support of MOODLE e-learning environment.
type of assessment in Estonian
Mitteeristav hindamine
Praktilised tööd (grupitöö, iseseisev töö, diskussioon)-40%, test-60%
type of assessment in English
Assessment.
Seminar work (group work, independent work, discussions)-40%, Final test-60%
independent study in Estonian
Üliõpilaselt nõutakse valitud teemakohase probleemi lahendamist kasutades erinevaid haridustehnoloogilisi vahendeid. Iseseisev töö esitatakse õppejõuga kokkulepitud vormis.
independent study in English
The student is to solve a selected problem using different means of educational technologies. Independent work will be presented in the form agreed with the supervisor
study literature
1. R.S. Bridger, Introduction to ergonomics, London, Taylor & Francis, 2003.
2. E. Grandjean, Karl H.E. Kroemer. Fitting the task to the human: A textbook of occupational ergonomics. Philadelphia, Taylor & Francis, 1997.
3. G. Grimvall (Ed), Å. Holmgren (Ed.), P. Jacobsson, T. Thedéen (Ed.) Risks in Technological Systems. Springer, 2012.
4. Frick, P. L. Jensen, M. Quinlan, et al. Systematic occupational health and safety management; perspectives on an international development. Amsterdam, Pergamon, 2000.
study forms and load
daytime study: weekly hours
4.0
session-based study work load (in a semester):