course aims in Estonian
Tutvustada töökeskkonnapoliitika ning ergonoomika põhialuseid, mille rakendamine aitab kaasa ohutu töökeskkonda arendamisele, töökeskkonna ohtude vähendamisele või vältimisele ning ebaotstarbekate kulutuste vähendamisele, tootlikkuse ja kvaliteedi tõstmisele ning ettevõtte kasumi suurendamisele. Käsitletakse Euroopa Liidu ja Eesti tööohutuse ja töötervishoiualast seadusandlust, töötervishoiu ja tööohutuse strateegia põhimõtted, majanduslikke aspekte töötervishoius ja tööohutuses. Omandatakse oskused töökeskkonna riskide ja ohtude ennetamiseks ja vältimiseks.
course aims in English
The objective of the course is (a) to introduce the working environment politics and ergonomics as a useful way of creating and handling safe working environment; (b) to identify occupational hazards and control measures, in order to increase productivity and quality as well as to decrease costs; (c) to give participants an overview and understanding of the EU and Estonian occupational health and safety legislation, issues related strategies, evaluation tools of economic aspects of occupational health and safety.
learning outcomes in the course in Est.
a) oskab hinnata töökeskkonna ergonoomikat, b) oskab hinnata töötervishoiu- ja tööohutusealaseid majanduslikke aspekte, c) oskab vastu võtta põhjendatud otsuseid töökeskkonna tingimuste parandamiseks, d) teab Euroopa Liidu töötervishoiualast seadusandlust ja strateegiaid, e) oskab identifitseerida ja ennetada ohtusid töökeskkonnas, f) omandanud oskused töökeskkonna ja ohutuse alase informatsiooni leidmisel professionaalsetest rahvusvahelistest andmebaasidest.
learning outcomes in the course in Eng.
a) competency in evaluation of ergonomics, b) acquisition of knowledge in economic evaluation of occupational health and safety aspects, c) understanding and performing economic assessments of designing-making strategies in order to evaluate occupational health and safety interventions and control measures at the company level, d) familiarity with EU and Estonian legislation and relevant strategies in the field of occupational health and safety, e) know how to avoid health risks, f) acquire the ability to find relevant occupational health and safety information by using international professional databases.
brief description of the course in Estonian
Töökeskkonnaalane seadusandlus Euroopa Liidus ja selle rakendamine Eesti seadusandluses. Töötervishoiusüsteem Eestis, selle majanduslikud aspektid. Riskiteooria, terminid. Töökeskkonna ohutegurid (ebasobiv sisekliima, müra, vibratsioon, kemikaalid, ebasobiv valgustatus, psühholoogilised ja bioloogilised ohutegurid), nende mõõtmise standardid. Ergonoomika alused, kognitiivne ergonoomika. Ergonoomilised aspektid töökeskkonnas, nende hindamine. Arvutitöökohtade ergonoomika. Vaimne ja füüsiline väsimus. Vananemisprobleemid arenenud maades. Riskide juhtimine töökeskkonnas. Riskianalüüsi meetodid. Töötervishoiu majanduslikud arvutused. Otsuste vastuvõtmine arvestades majanduslikke, sotsiaalseid ja poliitilisi väärtusi.
brief description of the course in English
The foundations of EU regulation of health and safety at work and its implementations in Estonian regulation. Economics and occupational health and safety system in Estonia. Hazards and risk theory. Occupational hazards (inconvenient indoor climate, noise, vibration, chemicals, improper lighting, psychological and biological hazards), measurements of occupational hazards. Ergonomics and cognitive ergonomics, assessment of ergonomics. Ergonomics of computer work. Mental and physical fatigue. Aging problems in developed countries. Managing risks in work environment. Risk assessment methods. Economic aspects of occupational health and safety. Decision making considering economic, political and social values
type of assessment in Estonian
Õppeaine lõppeb kirjaliku eksamiga. Eksami eelduseks on eelnevalt sooritatud praktilised tööd, osalemine seminarides ning positiivne tulemus kodutöö esitamisel. Maksimumhinnet väärib üliõpilane, kes demonsteerib küsimustele vastates, et suudab leida erinevate teemade vahel seoseid, hinnata töökeskkonna ergonoomikat, omab oskusi erinevaid ohte töökeskkonnas märgata, identifitseerida, järjestada ja nende riskitasemeid adekvaatselt hinnata ja selle informatsiooni põhjal teha ohtude vähendamiseks otsuseid arvestades sotsiaalseid, poliitilisi ning majanduslikke aspekte. Üliõpilane omab väga head teoreetilist baasi töötervishoiu- ja tööohutusalaste probleemide ohjamiseks ettevõttes ning erinevate strateegiate rakendamiseks. Üliõpilane oskab veatult lahendada erinevaid teemaga seotud ülesandeid.
type of assessment in English
Written examination. Prepared lab and homework, participation in seminars that are prerequisites for taking the examination. To receive maximum grade a student must be able to answer to questions, be aware of different subjects and demonstrates their connectedness with each other; must know how to assess ergonomics and occupational hazards and how to evaluate and prioritized health risks as well as to make decisions in minimizing the risks in consideration of social, political and economical aspects. In addition, student has acquired good theoretical knowledge for solving problems in the field of occupational health and safety. Student is able to solve different exercises related to course topics
independent study in Estonian
Kursuse üksikosade süvendatud käsitlus, mille tulemusena kirjutab üliõpilane essee.
independent study in English
An essay written in one of the key topics of the cours.
study literature
1. R.S. Bridger. Introduction to ergonomics. London, Taylor & Francis, 2003. 2. K.H.E. Kroemer and E. Grandjean. Fitting the task to the human: a textbook of occupational ergonomics. London, Taylor & Francis, 1997.
study forms and load
daytime study: weekly hours
4.0
session-based study work load (in a semester):
exercises
2.0
exercises
12.0