course aims in Estonian
1. Anda üliõpilastele teadmised IKT-vahendite abil teabe ja lahenduste loomiseks, esitamiseks ning mõistmiseks, lahendades õppetöös ning isiklikus ja tööelus ettetulevaid ülesandeid loominguliselt, tõhusalt ja tulemuslikult.
2. Võimaldada üliõpilastel mõista infotehnoloogia toimimispõhimõtteid ja osata arvestada IT interaktiivse kasutuse, infoturbe, õiguslike ja eetiliste põhimõtetega.
3. Arendada kriitilist analüüsivõimet koos vastutustundlike hoiakute kujundamisega infotehnoloogia turvalisel ja eetilisel kasutamisel.
4. Omandada piisavad lähteteadmised õpitavas erialas kasutatavate IKT-lahenduste süvitsi tundmaõppimiseks.
course aims in English
1. To provide students with knowledge of ICT tools of information and solutions to create, present and understand, solving studying and the personal and professional tasks encountered creatively, efficiently and effectively.
2. To enable students to understand the functioning of information technology and to be able to take into account the interactive use of IT, information security, legal and ethical principles.
3. Develop critical analytical ability, together with responsible attitudes towards the completion of information technology safely and ethically.
4. To acquire adequate knowledge of the source used in their field of ICT solutions, in-depth understanding.
learning outcomes in the course in Est.
Üliõpilane:
1. Selgitab arusaadavalt IKT toimimise aluspõhimõtteid, sh riistvara ja arvutivõrgu osas.
2. Kasutab tõhusalt ja efektiivselt infootsingu, sh internetipõhiste, andmebaaside vahendeid.
3. Loob ise sisu ning oskab kriitiliselt hinnata ja analüüsida tulemust, kasutades:
3.1 kontoritarkvara ja koostöökeskkondi, sh tekstitöötlus-, tabelarvutus- ja esitlustarkvara ning pilvelahendusi;
3.2 heli-, pildi- ja videotöötlustarkvara.
4. On omandanud algoritmilise mõtlemise alused.
5. Mõistab küberturvalisuse ja -eetika põhimõtteid.
learning outcomes in the course in Eng.
Student:
1. Explains clearly the fundamental principles of the functioning of ICT, including computer hardware and network part.
2. Uses efficient and effective information searches, including the Internet, database tools.
3. Creates self-contents and is able to critically evaluate and analyze the results using:
3.1 The office software and collaboration environments, including word processing, spreadsheet and presentation software, and cloud solutions;
3.2 audio, image and video editing.
4. Has acquired the bases of algorithmic thinking.
5. Understands the principles of cybersecurity and -ethics.
brief description of the course in Estonian
IKT toimimise aluspõhimõtted. Infootsingu, sh internetipõhise ja andmebaaside otsinguvahendite kasutamine. Kontoritarkvara ja koostöökeskkonnad. Heli-, pildi- ja videotöötlustarkvara. Algoritmilise mõtlemise alused. Küberturvalisuse ja eetika põhimõtted.
brief description of the course in English
The basic principles of ICT functioning. Information search, including a search in online databases and resources. Office software and collaborative environments. Sound, image and video editing. Algorithmic thinking bases. Cybersecurity and ethical principles.
type of assessment in Estonian
.
type of assessment in English
.
independent study in Estonian
Materjalid ja ülesanded iseseisvaks tööks on e-õppekeskkonnas Moodle.
independent study in English
Materials and exercises for independent work are in the e-learning platform Moodle.
study literature
Kohustuslik:
1) Kirikal, M. Makrode salvestamine ja käivitamine EXCEL 2010, õpiobjekt TalTech
serveris:
http://emera.tunniplaan.ttu.ee/opiobjektid/Kirikal/Makrod_Excelis/index.html
2) Kirikal, M. Kasutajafunktsioonid EXCEL 2010, õpiobjekt TalTech serveris:
http://emera.tunniplaan.ttu.ee/opiobjektid/Kirikal/Kasutajafunktsioonid_Excelis/index.html
Täiendav:
1) Reinumägi, Riina, Tekstidokumentide loomine ja kujundamine Word 2010-2013 abil, Tartu, 2015
2) Reinumägi, Riina, Esitluse loomine PowerPoint 2007-2010 abil, Tartu, 2011
3) Reinumägi, Riina, Excel 2013-2016 tavakasutajale, Tartu, 2017
4) Vilipõld, J. MS EXCEL. Arendussüsteem Visual Basic. Tallinna Tehnikaülikool.
Informaatikainstituut. TTÜ kirjastus, Tallinn, 1999
study forms and load
daytime study: weekly hours
4.0
session-based study work load (in a semester):