course aims in Estonian
Kursuse eesmärk on tutvustada üliõpilastele akadeemilist kirjutamist, selle eripärasid ja rolli akadeemilises elus.
course aims in English
The aim of this course is to initiate students to scientific writing, its features and its role in academic life.
learning outcomes in the course in Est.
Õppeaine läbinud üliõpilane:
- toob välja akadeemilise kirjutamise spetsiifika, võrreldes teiste tekstiliikidega;
- analüüsib argumenteerimise rolli akadeemilises tekstis ja arendab enda argumenteerimisoskust;
- väärtustab publitseerimise panust akadeemilises keskkonnas;
- lähtub publitseerimisel akadeemilise teksti avaldamise eetilistest põhimõtetest;
- loob teaduslikke visioone/lahendusi;
- arendab populaarteaduslikke strateegiaid.
learning outcomes in the course in Eng.
After completing this course the student:
- appraises the specificity of scientific writing compared to other genres;
- develops and analyses argumentation in scientific writing;
- values the stakes of publishing in academic life;
- applies standard academic publishing ethics;
- develops scientific visualizations;
- develops popular science strategies.
brief description of the course in Estonian
Kursus koosneb 1,5 tundi kestvate loengute seeriast.
Iga loenguga võivad kaasneda ülesanded ja/või soovitusliku materjali lugemine.
Osalejate arv ei ole piiratud.
Loengud toimuvad eelistatavalt perioodil: oktoober-november
brief description of the course in English
The course is a series of lectures (1.5 hours for each lecture) on scientific writing.
Each lecture can be accompanied with tasks and/or recommended readings.
There is no limit to the number of participants.
These lectures would preferably take place in the period: October – November.
type of assessment in Estonian
Kursuse lõpus pakub iga lektor välja ülesande (essee või muu kirjalik ülesanne), mis seondub tema loengutega. Tudeng saab valida nende hulgast endale ühe ülesande.
Hindamisele kvalifitseeruvad ainult tudengid, kes on kursuse jooksul oma kodutööd esitanud.
type of assessment in English
At the end of the series, each lecturer involved will suggest a task (essay, activity, etc.) related to her lecture(s). Students can choose one task to fulfill among those proposed.
Only students who delivered the homeworks during the semester are eligible for the final evaluation.
independent study in Estonian
-
independent study in English
-
study forms and load
daytime study: weekly hours
1.5
session-based study work load (in a semester):